Gå til innhold

går jeg ned i vekt for fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 164 cm og startvekten min var på 69 kg for snart to uker siden.

Jeg kuttet ut cola og godteri. Spiser meg akkurat mett 4 ganger om dagen og har lagt på mellom 1300 - 1700 kalorier om dagen.

Hver eneste dag, de siste 10 dagene så har jeg gått ned ca 0,5 kg. dvs at jeg har et vekttap på nesten 5 kg på 10 dager. er ikke dette litt mye? Jeg trener ikke og spiser meg absolutt mett. Spiser vanlig mat. alt fra biff - spaghetti - kylling og ris osv..

hmmmm... ønsker ikke å gå for fort ned heller, for jeg vil kunne holde meg der når jeg er ferdig.. Ikke er jeg særlig aktiv heller. hjemmeværende med små barn som er i bhg noen timer om dagen. vasker hus, handler, rydder og steller, men ikke noe særlig mer enn det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt fort ja, men gi det litt tid for det stopper gjerne opp.

Første uken på slakekur mister man mest vann, og ved en total ommlegging over natten vil vekten gå ned ganske mye første tiden.

Men om du fortsetter å ligge på det kaloriantallet vil vekten stabilisere seg litt og gå langsommere ned etterhvert.

Skrevet

Mesteparten av vekttapet her er nok vann, og dessverre også litt muskelmasse. Problemet med å gå for fort ned i vekt er at du mister muskelmasse. Jeg ville prøvd å spise litt ekstra, gjerne litt ekstra frukt?

Ellers er det jo bra at det er så "lett" for deg. *ønsker seg det samme*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...