Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Jeg jobber i dag gjennom bemanningsbyrå og er på utkikk etter ny fast jobb. Dersom jeg får ny jobb nå før sommeren så risikerer jeg vel kanskje at jeg ikke får ferie samtidig som mannen fordi jeg da sikkert stiller bakerst i feriekøen på jobben? Ville dere tatt sjansen og bestillt feks. 1 uke ferie i juli og satset på at en evt. ny arbeidsgiver godtar det? Av div. grunner hadde jeg bare 2 dager ferie i fjord. Har vært hjemme noen dager inni mellom pga. egen eller barns sykdom men det er jo ikke ferie. Trenger sårt litt fri nå samt og komme meg litt bort fra hverdagens mas og kjas.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Sansynlig vis går det bra å legge inn en planlakt ferieuke i feriekabalen for en ny arbeidsgiver, men du må opplyse om det på intevju. Det er jo en liten fare for at det er den uka som vipper i din dissfavør i forhold til å få jobben, men det skal mye til. Om du derimot ikke opplyser om dette på intevju blir det fort problemer. Da kan du ikke forvente at det går i orden.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Jeg hadde ikke bestilt ferie om jeg var i jobb-søkerposisjon. Tenk om drømmejobben skulle forsvinne pga en ferie! Nå trenger det slettes ikke skje da, det kommer helt an på hva slags jobb det er og hvordan de avvikler ferien. I mange jobber går det helt greitt, i andre jobber kan det være en grunn til at du ikke får jobben. Jeg ville satset på å ta dette årets ferie på sparket.
Pigalopp:-) Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Det er vel vanlig at folk planlegger ferien sin en stund i forveien, så jeg ville ha bestilt. En uke er jo heller ikke så lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå