Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har min faste stilling og i november fikk jeg med et vikariat i tillegg. jeg blir lønnet på timebasis. Nå har jeg blitt sykemeldt og får ikke for de timene jeg har vikariater, altså jeg får kunn det jeg har fast. Er det lov? Finner ikke noe i lovverket derfor spør jeg her.
2 hjertegull :) Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Ja, du skal ha betalt for avtalte timer.. Har du husket kontrakt?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Har kontrakt på mer enn mine faste timer og har ikke skriftlig på at jeg har dette vikariatet fast... ARG!! Skal ringe fagforeningen etterpå for jeg er ikke i fysisk stand til å gjøre jobben min og har ikke råd til å ikke jobbe pga lite fast og mye vikariat. Enda en veldig god grunn til å skaffe meg en ny jobb... Takk for svar å ha en fin dag Hi
lille sprelle Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Sykepengene beregnes ut i fra hva du har jobbet tidligere, ikke hva du har fast stilling ifht.
2 hjertegull :) Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Altså, i arbeidsgiverperioden skal du ha betalt for de timene du er satt opp på, etterpå beregnes sykepengene som nav skal utbetale, utfra tidligere arbeid ja.. Det er riktig.. Jeg tenkte bare på arbeidsgiverperioden da jeg leste innlegget. Ang kontrakt, jeg spurte fordi jeg har en lignende sak gående, uten kontrakt Blir litt krøll av slikt når noen bestemmer seg for å være vanskelig.. Kan tenkes at dere løser det uten fagforeninga, men gud så godt det må være å ha dem i ryggen dersom det skulle bli konflikter... FIN dag ønskes deg også
mamma_til_gutt Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Du behøver ikke kontraktsfestet avtale om du f.eks. Har en turnus eller en vaktliste. Da skal du betalt for alt som er avtalt, fast, vikariat om du har byttet med noen etc. Etter arb.perioden får du et snitt av siste tids inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå