Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Vi vurderer sterkt Ottar, og har blitt veldig glade i navnet. Det er oppkalling. Noe som også storesøster og storebror sine navn er, med de er tilfeldigvis populære navn. Og det er jo ikke Ottar..... Blir det rart?
bamby Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Må nesten nevne søsknene sine navn for svare deg der
Nyttårs barn Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 For dere som foreldre er det på et vis viktig at navn "passer" sammen, men for barna er dette kanskje ikke like nøye. Barndommen er en kort tid mesteparten av livet skal de være voksne og ikke bo sammen med sine søsken.Går jeg ut ifra:) Ville heller tenkt på om det var en Ottar som kommer ut hvis du skjønner. Viktigere at han passer sitt navn enn at det matcher søskens navn. Ottar er et flott navn btw.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Ottar er feministgruppen som brøler "URETTFERDIG" hele året. For meg blir det aldri et navn.. det blir bare feministene Hehe! Og det samme blir det nok for mange andre. Hvis de andre heter Lukas og Emma, så blir jo Ottar en voldsom kontrast. Samtidig synes jeg det er fint med oppkalling Min er også oppkalt!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes ikke det har noe å si, og synes også Ottar var et fint navn
Vipsenmamma Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Det har ingenting å si - og Ottar er et flott navn.
Millerine Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Kall ham Ottar så klart. Det funker sammen med poppisnavn, blir jo bare enda bedre!
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Takk for flotte svar! Har faktisk ikke tenkt tanken at kvinnegruppa Ottar er samme navn som Ottar. Blir så fjernt fra hverandre.Enda en ting å ta i betraktning :/ Navnene til storesøsken er : Thea Celine og Oliver Slekt er veldig positive til navnet og vil at minstegutt skal være oppkalt etter sin snille Oldefar Jeg bare håper han ikke blir ertet for at han har " rart navn"
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Navnet er ikke rart, det er fint Og jeg synes det passet veldig godt til storesøskene: Thea Celine, Oliver og Ottar. Klinger supert
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Synes du ? Jeg synes det selv også, men tror det er fordi jeg har blitt vant med tanken Vi grubler veeeldig ! Andre favoritter er : Viktor, Nikolai, Isak... Ellers så er vi helt blanke! Magefølelsen sier Ottar nå i allefall !
M&G Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Gå for Ottar! Jeg synes det er et kjempe fint navn, å klinger godt me Celine og Oliver
sommertiara Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Stol på magefølelsen, synes det går helt greit med søsknenes navn og jeg er enig i det Nyttårsbarn sier, de skal leve selvstendige liv en gang og da betyr sånt veldig lite.
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 Ottar er feministgruppen som brøler "URETTFERDIG" hele året. For meg blir det aldri et navn.. det blir bare feministene Hehe! Og det samme blir det nok for mange andre. Hvis de andre heter Lukas og Emma, så blir jo Ottar en voldsom kontrast. Samtidig synes jeg det er fint med oppkalling Min er også oppkalt! Den utskjelte kvinnegruppa Ottar - som "alle" har en mening om, men som ingen ser ut til å vite noe særlig om - bruker navnet som en honnør til dama som gikk under kallenavnet Ottaar, nemlig Elise Ottesen-Jensen,stifteren av RFSU (ja, dem med kondomene). Hennes livsoppgave var å jobbe for retten til prevensjon, seksualopplysning i skolene, og selvbestemt abort. Hun så på nært hold hvordan mangel på kunnskap vedlikeholdt fattigdom blant svenske bønder og arbeidere, fordi familiene ble altfor store. Som journalist skrev hun om emner innen seksualitet og samliv, om kvinners situasjon og for deres rettigheter, og hun reiste rundt som folkeopplyser. Hennes motto var «Jeg drømmer om den dagen alle barn som blir satt til verden er ønsket, alle menn og kvinner er likeverdige, og seksualiteten er et uttrykk for kjærlighet, nytelse og ømhet.» Kvinnegruppa Ottar har med hensikt tatt dette navnet, fordi de samme emnene er med på å prege kvinneliv i dag, 100 år etter Ottesen-Jensens mest aktive tid! Dette var ikke helt svaret på HIs spørsmål; men jeg syns uansett ingen skal skamme seg over å hete Ottar. Det er et trivelig navn på både en liten gutt og en voksen mann (og på en organisasjon...)
Gjest Flora med nr 3 <3 Skrevet 15. mars 2012 #17 Skrevet 15. mars 2012 Pashla: Takk for det flotte svaret! Ble nesten rørt av hennes motto Vi heller veldig mot Ottar, selv om Thea Celine og Oliver er mer vanlige barnenavn nå i dag. Som dere fleste sier, de lever mesteparten av livet som voksen uavhengig av sine søsken. Men alikevel, er jo når babyen er nyfødt at "alle" skal synse og mene noe om navnet man har valgt for barnet. Noen mener ofte litt mye! Nå har vi hengt oss veldig opp i dette navnet, så skal mye til for at vi skal velge noe annet nå Trooor jeg
Giss Skrevet 16. mars 2012 #18 Skrevet 16. mars 2012 Ikke rart! Veldig fint med oppkalling på alle tre! Da har alle sin egen spesielle tilknytning til sitt navn og det tror jeg er mye viktigere enn om navnene har akkurat samme popularitet. Her har den eldste et lite brukt navn mens Lillebror har et nesten-poppis-navn. Sånn ble det bare. Tror ikke at noen har reagert på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå