Gå til innhold

Rier? Oh kloke flergangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor regelmessig skal "regelmessige rier" være?

Snakker vi på sekundet her, eller er det rgm om det er 6-9min imellom?

Har noen helsikes tak i ryggen/magen i kveld, som nå kommer med 6-9min imellom og varer 1,5min ca...

Men nå har vi hatt sex i kveld mtp på "modning" -så holder en knapp på at det kan være såkalte "maserier" også.

Det murrer jo hele tiden nesten, imellom disse "takene" når magen blir stram også -og det gjør det ikke på rier eller?

Vanlige rier skal ta seg opp i styrke også, ikke sant?

Er førstegangs i uke 38... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er river så stopper de ikke av en dusj. Det gjør kynnere :)

Skrevet

Svarer det samme som hun første. Da jeg ringte føden med samme spørsmål som du har, fikk jeg beskjed om å ta en lang varm dusj. Da ville det enten stoppe opp eller øke :)

Skrevet

Om det er river så stopper de ikke av en dusj. Det gjør kynnere smile.png

Har hatt mye kynnere i dette svangerskapet, og de har aldri stoppet av hverken dusj, varmeflaske, bevegelse eller ro... ;) De har fint kunnet komme hvert 5min i flere timer av gangen...

Så nei, kan ikke "stole på" den gitt... Men det er anderledes nå ved at det stråler/mensensmerter i rygg, mage front og lår.

Det er vel bare å vente å se, men lurte bare på om regelmessig betydde f.eks hvert 6min og 10sek, eller om det var mer ca 5-6-7min, om du skjønner :)

HI

Skrevet

Kan hjøres ut som rier, og det kan ta noen timer før de tar seg opp i styrke. Har du hatt sex, er det nok fødsel på gang, så gå på do ofte og tørk deg med papir litt oppi skjeden, for å se om det kommer slim og blod :) rier er smertefulle hele tiden, mens kynnere er det ikke om du reiser deg.

Lykke til, og hold oss oppdatert !

Skrevet

Om du har rundt 6 i timen er det nok rier forresten!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Mye rart her. Kynnere stopper ikke om du går i dusjen, heller ikke om reiser deg opp/setter deg ned. Det gjaldt ikke for meg i hvert fall, ofte fikk jeg en ny kynner "oppå" den gamle av å reise meg opp fra sofaen, hehe :)

Du får vente og se. Jeg hadde aldri regelmessige rier under fødselen, men trust me - du merker det når fødselen er igang! ;)

Skrevet

Kan hjøres ut som rier, og det kan ta noen timer før de tar seg opp i styrke. Har du hatt sex, er det nok fødsel på gang, så gå på do ofte og tørk deg med papir litt oppi skjeden, for å se om det kommer slim og blod smile.png rier er smertefulle hele tiden, mens kynnere er det ikke om du reiser deg.

Lykke til, og hold oss oppdatert !

Takk Sammy! :)

Ja, time will show.. Hadde ikke gjort meg noe om vi har klart å få det igang.

Men da er det bare å vente om det tar seg opp da. For jo, det gjør vondt hele tiden -stående, sittende, liggende :P

HI

Skrevet

Rådet jeg gav ble gitt meg på føden. Det er ett generelt råd som ikke alltid stemmer.

Eneste måte å sikkert vite om det er rier, og det er å reise på føden. De måler

Skrevet

Har hatt mye kynnere i dette svangerskapet, og de har aldri stoppet av hverken dusj, varmeflaske, bevegelse eller ro... wink.png De har fint kunnet komme hvert 5min i flere timer av gangen...

Så nei, kan ikke "stole på" den gitt... Men det er anderledes nå ved at det stråler/mensensmerter i rygg, mage front og lår.

Det er vel bare å vente å se, men lurte bare på om regelmessig betydde f.eks hvert 6min og 10sek, eller om det var mer ca 5-6-7min, om du skjønner smile.png

HI

Jeg forstår det slik at du lurer på om riene skal komme hvert 5 min, hvert 7 min osv. Kanskje det er sånn ca på flertallet(?), men det må du ikke tenke på.

Når du kjenner at det tar seg opp fra de smertene du har nå, er du igang. Forhåpentlig er du i modning, noe som gjør fødselen mulig enklere. Du er kanskje 2-3 cm åpen allerede;)

Jeg hadde rare rier, 1 min, 7 min, 3 min, 1 min, 15 min osv. og de var 15-30 sek lange. Ikke noe regelmessig.

Den siste timen var det 15 min mellom hver, før siste krampetaket før pressriene. Enkel fødsel ja!

Skrevet

Om det er river så stopper de ikke av en dusj. Det gjør kynnere smile.png

Har hatt mye kynnere i dette svangerskapet, og de har aldri stoppet av hverken dusj, varmeflaske, bevegelse eller ro... ;) De har fint kunnet komme hvert 5min i flere timer av gangen...

Det er vel bare å vente å se, men lurte bare på om regelmessig betydde f.eks hvert 6min og 10sek, eller om det var mer ca 5-6-7min, om du skjønner :)

HI

Jeg forstår det slik at du lurer på om riene skal komme hvert 5 min, hvert 7 min osv. Kanskje det er sånn ca på flertallet(?), men det må du ikke tenke på.

Når du kjenner at det tar seg opp fra de smertene du har nå, er du igang. Forhåpentlig er du i modning, noe som gjør fødselen mulig enklere. Du er kanskje 2-3 cm åpen allerede;)

Jeg hadde rare rier, 1 min, 7 min, 3 min, 1 min, 15 min osv. og de var 15-30 sek lange. Ikke noe regelmessig.

Den siste timen var det 15 min mellom hver, før siste krampetaket før pressriene. Enkel fødsel ja!

Takk! :)

Ja, der kom vel igrunn svaret jeg lurte på!

Så utrolig frustrerende å ikke forstå når man har rier :P hehe, skulle ønske det var litt "når høyre lillefinger blir blå, da er du i fødsel" ...altså en klar fasit... ;)

Vel, tok en paracet for litt siden, uten noen effekt. Nå skal sambo massere korsrygg. Og så får vi se da... Jeg er jo så tilbakeholden at jeg kommer til å stå der med ungen i henda før jeg skjønner at jeg er i fødsel, tror jeg... :/

HI

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at når de kom med 5 min mellomrom, og hadde en varighet jevnt over på 1 min var det på tide å komme seg på sykehuset :) merket at riene tok seg opp ved at de sakte men sikkert ble mer smertefulle.

Masse lykke til!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Oooh, så spennende dette ble! Jeg tror egentlig at du er i fødsel, jeg :) Kanskje du skal sove litt, mens du enda kan? Om noen timer har du sikkert ikke sjans, hehe.

Lykke til, og hold oss sånn passe oppdatert, da! :D

Skrevet

Takk og takk igjen Jenter! :)

Ja, planen var å legge seg litt nå... Kan jo hende det gir seg når jeg får slappet litt ordentlig av med varmeflaske i ryggen og ro.

Skal si ifra hvordan det gikk i morgen! ;)

Og btw... setter veldig pris på responsen! (så for meg noen "er du helt teit eller, dette er da ingenting" svar... Så takk for at dere forstår en lett forvirret 1.gangsfødende!) ;)

HI

Skrevet

Oooh, så spennende dette ble! Jeg tror egentlig at du er i fødsel, jeg smile.png Kanskje du skal sove litt, mens du enda kan? Om noen timer har du sikkert ikke sjans, hehe.

Lykke til, og hold oss sånn passe oppdatert, da! biggrin.png

Våknet hvert 10min hele natten...sist jeg tittet på klokken var 04 ca, og så igjen kl 07, da hadde det roet seg betraktelig smile.png Nå er det bare små murringer -Så dette var nok bare modning.

Men sex var effektivt, så her får ikke mannen jobbe mye overtid fremover -han har værsågod å komme hjem å gjøre sin ekteskapelige plikt ja...hehe wink.png

Takk igjen for god respons i går, ha en strålende dag alle! smile.png

Skrevet

...alle smileys ble borte gitt.. ja ja ;)

Skrevet

Prøv rieteller.no lett å følge med der. Evt kan du laste ned en app på mobilen hvis du har iphone eller androidtlf :) Jeg brukte begge deler :P eneste du må være obs på hvis du skal laste ned app på mobilen er at når du skal søke frem appen må du skrive på engelsk, jeg kunne ikke finne norske rietellere.

Skrevet

Har hatt mye kynnere i dette svangerskapet, og de har aldri stoppet av hverken dusj, varmeflaske, bevegelse eller ro... wink.png De har fint kunnet komme hvert 5min i flere timer av gangen...

Det er vel bare å vente å se, men lurte bare på om regelmessig betydde f.eks hvert 6min og 10sek, eller om det var mer ca 5-6-7min, om du skjønner smile.png

HI

Takk! smile.png

Ja, der kom vel igrunn svaret jeg lurte på!

Så utrolig frustrerende å ikke forstå når man har rier tongue.png hehe, skulle ønske det var litt "når høyre lillefinger blir blå, da er du i fødsel" ...altså en klar fasit... wink.png

Vel, tok en paracet for litt siden, uten noen effekt. Nå skal sambo massere korsrygg. Og så får vi se da... Jeg er jo så tilbakeholden at jeg kommer til å stå der med ungen i henda før jeg skjønner at jeg er i fødsel, tror jeg... :/

HI

Tro meg.. Du kommer til og skjønne det når det er skikkelig igang ;) Det er ikke til og unngå...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Hvordan går det HI? Det er heelt vanlig at det dabber av, for så å ta seg opp igjen senere :)

Skrevet

Hvordan går det HI? Det er heelt vanlig at det dabber av, for så å ta seg opp igjen senere :)

Hei :)

Vel... har bare murret pent og forsiktig i dag. Så tok en ordentlig handlerunde, og kom nettopp hjem. Kjente det begynte å hugge litt i korsryggen igjen på veien hjem nå, så tenkte å lure gubben til en runde i senga igjen når han kommer hjem for å se om det kan hjelpe det til å ta seg opp litt..hehe ;)

HI

Skrevet

Når det bjønd å bli driiitlåkt e fødselen igong!

Skrevet

Når det bjønd å bli driiitlåkt e fødselen igong!

HAHAHA!! *ler* Say what?!

Skrevet

Det e heilt sant! Ej veit ka ej snakka om! ;-)

Skrevet

Ja det vet du sikkert, men det gjør ikke jeg..?

Skrevet

Ja det vet du sikkert, men det gjør ikke jeg..?

....enig -Say what?!

Kan du oversette? ;) hehe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...