Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er 26år og i uke 25. Satt på skolen idag å falt helt ut. Først ble jeg utrolig svimmel, klarte nesten ikke å sitte på stolen, så føltes det ut som jeg måttekaste opp, før jeg fikk svettetokt (det rant fra pannen og jeg ble klam på hele kroppen), deretter begynte jeg å fryse. Underveis hovnet blodårene på hendene opp. Jeg merket at læreren stoppet litt opp i undervisningen, hun så på meg flere ganger å så veldig begymret ut. Like etter ble det friminutt, læreren kom løpende bort å spurte hvordan det gikk. Hun sa jeg hadde vært så hvit som et spøkelse, hun kunne ikke se leppene mine engang. Fikk gå å legge meg ned hvis jeg ville, men jeg kom meg etterhvert. Har spist og drukket regelmessig idag, så lavt blodsukker tror jeg ikke det var. Hva i alle dager kan dette ha vært? Er tidvis svimmel enda.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Sikkert blodtrykksfall. Ikke så uvanlig under graviditet.
anonym91 Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 har hatt lavt blodtrykk fra dag 1.. jm anbefalte at eg skulle holde blodsukkere i sjakk så ikkje begge var lave på samme tid. og drikke mye vann hjelper og.. reise seg seint opp etter en har sotte lenge i ro.. ta det litt i slow motion seier legen min men det går som regel litt opp og ned i løpet av dagen.. vis det blir veldi gale kan du snakke med legen.. men tror ikkje de kan gjør så mye me lavt blodtrykk desverre
**venter** Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Jeg har også opplevd blodtrykksfall, og det høres ut som du hadde det samme. Jeg sto i kø da det skjedde. Måtte nærmest krype inn i matbutikken vegg-i-vegg og drikke det første jeg fant. Følte meg rimelig flau da jeg skulle betale en åpnet flaske og ikke klarte å plukke ut myntene fra hånden min pga jeg skalv etter det har jeg alltid vann, lovehearts (druesukker) og nøtter i veska.
Loglady Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Dette er typisk blodtrykksfall. Jeg opplevde det selv en gang under graviditeten - i frisørstolen. Kom meg etter et glass vann.
Tauriel Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Hørtes ut som blodtrykksfall, jeg var ekstremt plaget av dette under svangerskapet mitt... måtte ha følge ut pga jeg bare "datt i hop", heldigvis besvimte jeg ikke. Men måtte sitte på gulvet i kroker på butikken pga det. Prøv det de tipser om over (hos meg funket det ikke). Jeg anbefaler softis, funket litt her
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Jeg holdt på å ramle om på kjøkkengulvet en tidlig morgen da jeg var gravid. Måtte be åtteåringen komme med et glass vann til meg. Hun syns det var ganske skummelt og vi har måttet snakke om det flere ganger etterpå. Men blodtrykksfall er ikke så uvanlig i svangerskapet, men det kan være ganske ubehagelig og skremmende både for den det gjelder og folk rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå