Gå til innhold

ny kjæreste og sjalu datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 5 år og er super sosial og glad person. hun liker stort sett alle. når hun første gang møtte kjæresten min, så prøvde hun å gjøre alt for å inponere han. hun pratet hele tiden til han og prøve og være morsom og gjøre seg til. som om hun forsto at denne personen var viktig for mamma. (hun viste at det var kjæresten min hun skulle møte)

hun har aldri møtt noen som jeg har vært sammen med før.

men hun er blitt veldig sjalu. sier "det er min mamma". og passer på at hun sittet / går i midten og koser masse på meg.

en dag hadde jeg barnevakt om natten som leverte henne i barnehagen dagen etter (bestemor) og da bærsjet hun med vilje på seg i barnehagen og sa at jeg aldri fikk sove der igjen. men det var greit at han kom hit, men ikke sove her.

hvordan gjøre denne prossesen mest mulig skånsom mot en 5 åring som alltid har hatt mamma helt for seg selv?

hvor lang tid tok det før ditt barn vendte seg til situasjonen, om du har opplevd dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror trikset er å sette seg selv i barnets situasjon. Hun er antagelig både sjalu og redd for at mamma skal være mer glad i kjæresten enn du er i henne. Du er jo hovedpersonen i livet hennes og det må jo være veldig vondt at du plutselig har funnet deg noen andre enn henne å være glad i.

Mitt tips er bare å gi det tid. Hun vil etterhvert bli trygg på at det at du er glad i noen andre også ikke betyr at din kjærlighet til henne har blitt mindre. At det er plass til dem begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...