Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 og vi bare er samboere. og far skriver under farskapet på sykehuset etter at jeg er død. får han ta med babyen hjem da? eller er det bare om man er gift at det går automatisk?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Nei, så vidt jeg vet må du også signere på at han er faren. Det blir vansklig om du er død.
anonym91 Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 om dere ikke er gift vil familien din få ansvar for barnet.. men de kan vell besteme om han eller de skal ha ansvar..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 om dere ikke er gift vil familien din få ansvar for barnet.. men de kan vell besteme om han eller de skal ha ansvar.. familien min er ikke så hyggelige at de hadde ment at han var bedre en dem... hehe... ikke fordi de ikke liker han, men fordi de liker seg selv. er det noen måte å forhindre dette på? uten å gifte seg?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er ganske sikker på at man kan skrive under papirene før fødselen. Mener en venninne ble anbefalt det før fødselen.
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Farskapsskjemaet kan leveres på forhånd. Vi var samboere på det tidspunktet jeg var på første kontroll, fikk utlevert skjema ig brosjyre om loven.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Du skriver jo under på farsskapsbekreftelsen eller hva det nå heter før barnet blir født. Du skriver under på et skjema du sender til nav
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Er det virkelig slik? Selv om det taes en DNA prøve som sier at han er faren, så får morens familie barnet?? Bor vi ikke i Norge i 2012?
anonym91 Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 skal vell ikkje dø underfødselen vil eg håpe ? kan sikkert skrive under papire før du føder.. di har det klart på føden..
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Dere kan faktisk fylle ut skjema med farskapserkjennelse FØR fØdsel og det ville jeg definitivt gjort hvis jeg ikke var gift :-) Skjemaet kan fylles ut hos egen jordmor eller lege, må ikke fylles ut på sykehuset. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 Dere kan faktisk fylle ut skjema med farskapserkjennelse FØR fØdsel og det ville jeg definitivt gjort hvis jeg ikke var gift :-) Skjemaet kan fylles ut hos egen jordmor eller lege, må ikke fylles ut på sykehuset. :-) så bra jeg regner jo ikke med å dØ, men om jeg gjØr det så vil jeg at barnet skal være hos faren sin med en gang og at han og babyen ikke skal trenge å vente på farskapstest
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Vi skrev under det skjemaet leenge før fødsel.
AdrenaLine Skrevet 14. mars 2012 #13 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Vi opprettet testament for samboere med barn da jeg var gravid med min første. Kjenner et par hvor han døde mens hun var gravid med nummer to. Barn nummer to fikk ikke han som pappa på papiret og mistet også arveretten Greit å være på den sikre siden. Endret 14. mars 2012 av Julibarn igjen <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå