Gjest Heartbroken Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Nå nærmer det seg årsdagen for da vår lille engel startet sitt altfor korte liv, og jeg vet ikke helt hvordan vi skal markere den. Jeg gruer veldig for den dagen, det er enda en merkedag hvor vi blir ekstra minnet på hva som skulle ha vært. Det er svært viktig for oss at lille engel ikke skal bli glemt, men samtidig ønsker vi ikke å lage noe voldsom blest om den. Hvis noen har erfaringer eller kjenner til spesielle ting andre som har mistet et barn gjør, setter jeg stor pris på å høre om det. Det er jo en dag vi kommer til å markere så lenge vi lever, og det hadde vært fint å fått til en slags tradisjon...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Det å sende opp en ballong eller kinesisk lyslykt er jo noe mange gjør.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kjenner to som har mistet en baby, den ene babyen døde inne i magen før termin og den andre døde fire dager etter fødselen. Begge de familiene gjør det samme, de fikser på gravstedet, planter nye blomster osv. På kvelden setter de frem bilde av barnet de mistet og tenner lys for det, begge tenner ekstra mange stearinlys den kvelden.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 En jeg kjenner kjøpte en gassballong formet som ett 1-tall og slapp den opp i luften på 1-årsdagen. Var ved sjøen, nydelig solnedgang i tillegg.
Gjest Miryks Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Huff, jeg vet ikke hva jeg skal si Stor klem til deg uansett, det må være ufattelig vanskelig... Synes idèen om å sende opp en ballong eller en lyslykt hørtes ut som en fin markering. Ellers pynte opp gravstedet. Gi en bamse eller noe.. Neste uke har min svigerinne bursdag. Hun døde i fjor, og gubben skal hjem til familien sin for å feire det, og besøke graven.. Han skal ta med et innrammet bilde av seg selv, eldstejenta og henne som ble tatt for et par år siden. Og en bamse eldstejenta har plukket ut.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Og no sitte gravide meg og gråter.. Off blir so vondt inni meg. å miste mine små er bare forferdelig med tanken. Har ingen gode forslag, Er veldig fine de svar du har fått.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Hjertelig takk for fine forslag. Vi får bare følge magefølelsen, som vi har gjort i alle avgjørelser dette året, så blir det nok en verdig markering for lille. Takk igjen.
Cat.68 Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Når vi har årsdag for vår lille gutt så bruker jeg bestille en blomsteroppsats enten i form av et hjerte med hvite roser og en type blå blomster, som jeg nå ikke husker navnet på. Drar til graven og pynter med det og med noen bamser osv. Er veldig vanskelig å få til helium her så derfor får jeg ikke sendt opp ballong, som er noe jeg ellers ville ha gjort. Ellers tenner jeg lys her hjemme sammen med bildet vi har av ham. tenker veldig på deg første året er vanskeligst, men som regel er det vanskeligst før årsdagen, så når dagen først er der så blir det bedre en man trur. Jeg blir bestandig rastløs dagene ukene og dagene før årsdagen hans, men så roer det seg. Dette er enda en ting man lærer seg å leve med, men det slutter aldrig å gjøre vondt at man er 1 for lite.
pip pip Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 åh så vondt. Stor klem til deg, og alle dere andre som har mistet deres små engler. Jeg likte veldig godt ideene til Cat.68 og den ideen med en kinesisk fredslykt. Lykke til med feiringen
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Vil bare sende deg en kjempegod klem. Får helt vondt i hjertet bare av å tenke på dere som har mistet et barn... <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå