Gå til innhold

Noen som vet??


Nabla

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid, testet positivt for 2 uker siden, men vet ikke hvor langt jeg er på vei sånn egentlig... Har prøvd termin kalkulatoren, men er ikke så lett når man ikke kan huske når man hadde mens sist.... Har ikke vært sånn intense prøvere, men bare latt det komme av seg selv, og er nå veldig glad for å vente en liten en... Men føler meg litt "lost" når jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei... Har time hos legen til mandag, men vanskelig for legen å finne ut når jeg ikke vet når siste mens var. Får man da tidlig ul for å fastsette hvor langt man er på vei, eller hvordan gjøres det??? Noen som vet, evnt har noen tips? Fikk en tidlig ul når jeg gikk gravid sist, men det var vist ved en "feil" at jeg ble kalt inn for tidlig.( og dette er snart 8 år siden)

 

Ser at det er mange som er inne til ul mange ganger, er dette noe man kan få velge, eller hvordan er det?? Lurer veldig i grunn og litt spent, er jo sååå lenge siden sist at alt føles nytt og ukjent igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare to ULer du "får", den i uke 18 og den i .. er det 32? Men dersom du kontakter et sted som har UL hvor man kan bestille uten henvisning, kan du jo betale selv og reise dit så ofte du vil ;) Hvis du ikke går til UL før uke 18 vil nok terminen din bare være litt "ubestemt" frem til det. Flere som blir flyttet mange uker når de endelig kommer seg til UL. Jeg fikk tidlig UL sist fordi legen min er litt rar, en surrete gammal mann, og han ble så nervøs på mine vegne siden jeg ikke hadde noen symptomer at han sendte meg på UL i både uke 8 og uke 11 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal til legen din så må du fortelle at du ikke er sikker på hvor lenge du har vært gravid. Han vil da henvise deg til en tidlig ul, som da blir gratis. neste legetime må du da informere lege om hvor langt du er på vei, slik at legen får bestilt time til ordinær ul uke 17-20 (der hvor de fastsetter termin med stor sikkerhet). terminen du får på tidlig ul er ikke så sikker.. og så får du en ul i uke 32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to ULer du "får", den i uke 18 og den i .. er det 32? Men dersom du kontakter et sted som har UL hvor man kan bestille uten henvisning, kan du jo betale selv og reise dit så ofte du vil ;) Hvis du ikke går til UL før uke 18 vil nok terminen din bare være litt "ubestemt" frem til det. Flere som blir flyttet mange uker når de endelig kommer seg til UL. Jeg fikk tidlig UL sist fordi legen min er litt rar, en surrete gammal mann, og han ble så nervøs på mine vegne siden jeg ikke hadde noen symptomer at han sendte meg på UL i både uke 8 og uke 11 ;)

Takk for svar! Ble litt klokere nå... Var nytt det med at man får ultralyd i uke 32 for meg... Men så gøy da!! Hva er vel bedre enn å virkelig kunne se og høre at alt står bra til der inne i magen. Gleder meg til å kunne få en termin, og ca vite hvor langt jeg er på vei.. er litt kjedelig å bare vite at jeg kanskje er mellom 4 og 7-8 uker.... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal til legen din så må du fortelle at du ikke er sikker på hvor lenge du har vært gravid. Han vil da henvise deg til en tidlig ul, som da blir gratis. neste legetime må du da informere lege om hvor langt du er på vei, slik at legen får bestilt time til ordinær ul uke 17-20 (der hvor de fastsetter termin med stor sikkerhet). terminen du får på tidlig ul er ikke så sikker.. og så får du en ul i uke 32 :)

Tusen takk for svar! Ble litt klokere nå, og gleder meg til mandag og at jeg har time hos legen!! Så håper jeg at jeg får en henvisning til tidlig ul da! Er jo mye bedre å ha i alle fall en ca dato på termin, og noe å forholde seg til... :) Merker jeg er litt mer bekymret denne gangen enn når jeg fikk datteren min for ca 8 år siden... Tenker mer på hva om.... hvis at... hva kan skje osv... Er ikke sånn unormalt engstelig føler jeg, men litt mer som surrer i hodet nå... Men er jo også litt mer plaget med vond korsrygg og veldig trøtt nå da, i forhold til sist gang.. så blir jo stadig "minnet" på at det er noe som skjer...

Hvordan er formen der da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...