Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Har en bonusavtale som går ut på at man får utbetalt bonus ut i fra resultater (årsbasis). Grunnlaget ble lagt fra jan - des - men ble ikke utbetalt før i februar. (da var jeg i mellomtiden blitt sykemeldt). Både arbeidsgiver og meg ringer NAV og hører om ikke bonusen blir tatt med på foreldrepengegrunnlaget - noen vi får til svar at går bra men vi må sende inn nye inntektsopplysninger. Dette gjør vi, men sender inntektsopplysningene sammen med søknaden om foreldrepenger. Jeg dobbeltsjekker også med NAV lokalt og de opplyser om at inntektsopplysningene er mottat - og får ingen indikasjoner på at noe er feil. "Flott" tenker jeg, for det nærmer seg jo permisjon. I dag får jeg brev om at søknaden er godkjent - men ut i fra de gamle innteksopplysningene. Jeg ringer dermed de som har behandlet søknaden og får beskjed om at de har fått de nye inntektsopplysningene, men siden jeg er sykemeldt er de nødt til å gå ut i fra sykepengegrunnlaget (noe som ikke er endret). Får beskjed om at arbeidsgiver må sende inn det nye inntektsgrunnlaget (som NAV foreldrepenger har mottat) til NAV sykepenger. og så må NAV Sykepenger sende det inn til NAV foreldrepenger (Selv om skjemaet er akkurat make som det de allerede har - og med riktig lønn). Så, min frustrasjon er dermed: Alle papirer er sendt inn, og de som til syvende og sist skal behandle søknaden har mottatt riktig inntektsskjema, men mellomleddet (som altså er NAV Sykepenger) har ikke mottatt det, og dermed må hele prosessen gjentas.. Er det ikke enklere å bare sende en internmelding fra NAV foreldrepenger til NAV sykepenger - de har jo all data inne? Mulig dette er veldig rotete forklart, og det beklager jeg.. Jeg blir bare frustrert over at slike små bagateller kan bli så tidkrevende.. For stakkars dere som må forholde dere til slike ting daglig..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Høres ut som helt normalt opplegg NAV kjører innen alt. Jeg har flere ting innen det systemet, som enslig forsørger til barn med handikap. De som sysler med det ene, klarer ikke finne opplysninger i en av de andre tingene jeg har der. Selv om det er samme info begge trenger. Tragisk system. Datasystemet deres må være fra steinalderen, eller noe. Og når mange som jobber der, er litt enkle i topplokket..... Ja, da blir det vel bare sånn?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Høres ut som helt normalt opplegg NAV kjører innen alt. Jeg har flere ting innen det systemet, som enslig forsørger til barn med handikap. De som sysler med det ene, klarer ikke finne opplysninger i en av de andre tingene jeg har der. Selv om det er samme info begge trenger. Tragisk system. Datasystemet deres må være fra steinalderen, eller noe. Og når mange som jobber der, er litt enkle i topplokket..... Ja, da blir det vel bare sånn? hehe, ja for meg er jo dette en "liten" sak, men for folk som må forholde seg til dette (manglende) systemet over lengre tid har jge bare medfølelse for.. I mitt tilfelle har jo alle tilgang til det riktige skjemaet, men det må bli sendt inn VIA en instans (altså NAV sykepenger).. Skulle tro de bare kunne laste ned skjemaet som ligger på systemet, selv om det er registrert mottatt på en annen instans.. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 jeg jobber i nav, og det er ikke noe problem for meg å se informasjon folk har sendt inn på andre stønader. så lenge det er innen stat. det er jo de samme systemene... så dette er veldig tøysete av disse. sikkert snakk om manglende datakunnskaper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå