Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kunne tenkt meg å tatt nettstudier for å videreutdanne meg. Det vil jeg fordi jeg vil kunne tjene mer til familien min, men sånn som ting er nå har jeg ikke råd til å studere og jeg har ikke råd til studielån. Kan NAV dekke det da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Ikke råd til lån??? haha, neivel...når man er ferdig med utdannelsen, som man tok med hjelp av et lån, så får man seg noe som kalles JOBB, for å tjene penger, slik at man betaler ned på lånet, som man tok opp for å kunne ta utdanning slik at man kan forsørge seg selv....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Nei, jeg har ikke råd til et lån per dags dato nei!
Stina <3 Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Et studielån betales jo tilbake når du er ferdig med skolen og ute i jobb igjen...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Om du allerede har en utdanning, men blir syk så du ikke lenger kan ha den jobben kan nav dekke omskolering til en jobb du kan mestre med den kroniske sykdommen du har fått. F.eks var min far tømrermester med eget firma og fikk diagnosen bechterews (leddgikt), han fikk da omskolering så han kunne utdanne seg til ingeniør og få en jobb som var lettere å mestre med plagene og smertene han har. At du vil videreutdanne deg og tjene bedre er overhodet ikke grunn til at du skal ha et sugerør inn i statskassen. Som alle andre friske mennesker må du ta opp lån og jobbe ved siden av studiene dine for å få en bedre utdannelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå