Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Fine navn! Kjenner ei nydelig jente som heter Ada
Nikamo Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Synes Ada er kjempefint! Liker egentlig Silas også, men tenker samtidig på den albinomunken fra DaVinci-koden...
pip pip Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Synes Ada er kjempefint! Liker egentlig Silas også, men tenker samtidig på den albinomunken fra DaVinci-koden... hehe jeg også. Det var det første jeg tenkte på. Ada er et nydelig navn
Miapus Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Jeg har en nydelig datter på 6 år som heter Ada og synes selvfølgelig navnet er kjempe fint :-))
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Liker Ada, liker ikke Silas. De passer ikke sammen på søsken, men nå er jeg av den typen som mener at barna bør ha navn som er i samme kategori (norrøn, bibelsk, moderne osv.).
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 Vel, da kan jeg informere deg om at Ada (Adah) er et bibelsk navn, og det samme er Silas.
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Ada er kjempefint, ikke like begeistra for Silas...
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2012 #13 Skrevet 14. mars 2012 Vel, da kan jeg informere deg om at Ada (Adah) er et bibelsk navn, og det samme er Silas. Det kan så være. Men jeg ser på Silas som et moderne navnefenomen i Norge (introdusert til massene av DaVinci-koden), mens Ada er et klassisk navn brukt jevnt over i lange tider.
trestjerner Skrevet 14. mars 2012 #14 Skrevet 14. mars 2012 Liker Ada kjempegodt. Vurderer det selv. Silas liker jeg ikke.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 14. mars 2012 #15 Skrevet 14. mars 2012 Silas liker jeg litt. Ada ikke, syns det blir litt «hardt». Hadde heller gått for. Aida, men det er jo min mening
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #16 Skrevet 14. mars 2012 Ja, og du skal selvfølgelig få ha dine meninger om navn. Men det er jo fortsatt to bibelske navn, så hvis vi skal se på opphav, så hører de jo minst like godt sammen som det Ask gjør til Embla.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 14. mars 2012 #17 Skrevet 14. mars 2012 #16 Vil bare påpeke at jeg overhodet ikke har noenting imot bibelske navn
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2012 #18 Skrevet 14. mars 2012 Ja, og du skal selvfølgelig få ha dine meninger om navn. Men det er jo fortsatt to bibelske navn, så hvis vi skal se på opphav, så hører de jo minst like godt sammen som det Ask gjør til Embla. Jo da, nekter ikke på det sånn generelt, men ikke i norsk navnetradisjon. Der passer faktisk Ask og Embla bedre sammen. Gamle, norrøne navn som begge har hatt en oppblomstring omtrent samtidig. Uansett spiller det ikke noen rolla hva jeg mener om det. Det er jo meningen til de som ønsker å gi disse navnene til barna som er vesentlig. Jeg svarte bare på spørsmålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå