Gå til innhold

Lager dere babymat selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det og hva lager dere? Mi er nå 5 mnd. nå. Jeg har begynt å gi henne grøt men ho spytter grøten bare ut igjen. Det er så utrolig vanskelig å gi henne det! Noen som har opplevd det samme? Kan det henne ho ikke liker smaken? Ihvertfall tenkte jeg å gi henne noe annet bare for å prøve da:) Håper dere kan komme med noen tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene mine fikk vår middag fra de var rundt 6mnd gamle. Ingen av de ville spise mat fra glass, så det ble å mose det vi hadde til middag med stavmikser. Fungerte veldig bra det, selv om vi hadde litt smakløs mat noen mnd. Veldig mye poteter og grønnsaker som var milde i smaken.

Det var faktisk veldig greit, jeg måtte ikke styre med å lage egen mat til de heller. Alle spiste det sammen. Hvor mye forskjellig hun fikk kom gradvis, begynte med poteter og gulrøtter før vi introduserte andre ting.

Skrevet

Jeg lagde små middagsporsjoner som jeg frøs ned. Startet med kokt potet og gulrot som jeg moste med litt olje. Så lagde jeg varianter av "vanlig mat", men uten noe særlig salt og krydder, og mest mulig rent kjøtt og fersker grønnsaker. F. eks: kalvefrikasse med rotgrønnsaker, kokt kylling, ris, potet og grønnsaker, osv

Kjapt å lage og kjøre i hurtigmikseren, og mye bedre, billigere og sunnere enn glass.

Skrevet

Jeg lager middagsmaten, men ikke grøten :)

Her går det mest i potet, kjøttkaker/eller annet kjøtt, brokkoli, gulrot, blomkål og en liten desj med usaltet smør.

Noen ganger lager jeg laks/ørret med potet, brokkoli og en liten desj rømme istedet for smør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...