Gå til innhold

Bare jeg som synes det er en smule irriterende da ugifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter / damer i hytt og pine, som helst bare har vært sammen med kjæresten i et par mndr går rundt å kaller kjæresten mannen sin ? Synes det blir for dumt. Dessuten føler jeg dette er litt spesielt. Litt forbeholdt oss som faktisk er gift. Er så lei av å høre det / lese det på facebook.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalte ikke mannen min for mannen min før vi var gift etter 2 år som kjærester og halvannet år som forlovede :)

Skrevet

Herlighet, heldig du som ikke har større problemer i verden...

Jeg er lykkelig gift med mannen min jeg altså, men at andre kaller kjæresten eller samboeren sin for mannen sin er da virkelig ikke noe jeg irriterer meg over.

Skrevet

Vel, han er en mann, og han er min.. Så da blir han mannen min. Uavhenging om vi er gift eller ikke.

Skrevet

Ikke mer enn folk som skriver DA der det skal være NÅR ;)

Skrevet

Jeg kaller han mannen min nå etter 2år og barn på vei.

Har ingen planer om å gifte oss, (ingen tro på ekteskapet som intitusjon), men han er da "mannen i mitt liv" og "mannen jeg skal dele livet mitt med" fordet...

Det er da ikke en "rett" bare gifte har. hehe ;)

Dessuten er det mer bindene at vi får barn sammen en giftemål.

-Dere har så klart førsterett på å kalle mennene deres "ektemenn" (da ordet ekte assosieres med ekteskap), men at "vi" ugifte skal kunne kalle mennene våre for..ja, "mannen min", uten at det irriterer vettet av dere syntes jeg da... ;)

Skrevet

Hadde det vært at de skrev "ektemannen min", uten å være gift, så hadde jeg muuuuuligens forstått noe av irritasjonen din.......

Alt man skal irritere seg over........

Skrevet

Litt enig. Derfor sier jeg "samberen min" istede, men det høres så tåpelig ut. Han er jo en mann, og er min, som det sies her... har ikke så mange gode erstattende ord.

Hadde reagert mer om mannfolk omtalte kjæresten som kona, eller samboeren som "ektemannen":

Gjest Miryks
Skrevet

Hjelpes, du har ikke mye å irritere deg over, skjønner jeg?

Gubben, mannen, typen, samboer.

Kjært barn har mange navn. Jeg bruker de jeg vil :)

Skrevet

Enig. Det er bare dumt.

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som går til personangrep. Er du perfekt? Har du aldri skrevet feil ? Hold deg til saken.
Gjest Miryks
Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som gÅr til personangrep. Er du perfekt? Har du aldri skrevet feil ? Hold deg til saken.

Hvorfor er dette personangrep? GÅr ikke HI til angrep pÅ ALLE her inne som skriver "mannen" sin istedet for "kjæresten"?

Skrevet

Helt enig ! Av den enkle grunn at jeg synes det er noe spesielt over det å være gift.

Gjest Miryks
Skrevet

Har på følelsen av at det er kun dere gifte kvinnfolk som tar dere nære av dette siden vi ugifte kommer og tar fra dere deres menns "titler"... ;)

Skrevet

Jeg er ikke gift. Men er faktisk enig med HI. hadde du likt at ungene dine kalte stemor for mamma? Tviler... Det er DIN tittel.

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, vi har vært sammen i 7 år samboere i 6,5 år har straks to barn sammen, jeg kaller han akkurat det jeg vil. :)

Gjest Miryks
Skrevet (endret)

Jeg er ikke gift. Men er faktisk enig med HI. hadde du likt at ungene dine kalte stemor for mamma? Tviler... Det er DIN tittel.

Det var da også en sammenligning?

En mann er en mann uansett om han er gift eller ei.

En stemor er... vel, en stemor.

Endret av Miryks
Skrevet

Men det ER jo faktisk irriterende pÅ ordentlig! ;)

Skrevet

Jeg vil nÅ pÅstÅ at langt pÅ vei de fleste skriver NÅR der det skal være DA. DA blir sjeldent brukt feil. NÅR derimot blir misbrukt titt og ofte.

Skrevet

Uansett om han er en mann eller ikke. Blir helt feil. Kall han pusen, gullet , kjekkasen, nussedusse etc. Man han ER IKKE mannen din.

Skrevet

Det fenomenet har jeg aldri lagt merke til engang.

Skrevet

Jeg vil nÅ pÅstÅ at langt pÅ vei de fleste skriver NÅR der det skal være DA. DA blir sjeldent brukt feil. NÅR derimot blir misbrukt titt og ofte.

Og dette er forresten en mer irriterende feil enn de som kaller samboer/kjæreste for mannen sin. Det bryr jeg meg absolutt ikke.

Skrevet

Tja.. det kommer vel an på om kjæresten er en gutt eller mann?!

Gutten min

kjæresten min

mannen min..

Mann er vel ikke ensbetydende å være gift?!

Mye man kan henge seg opp i... hehe.

Skrevet

Uansett om han er en mann eller ikke. Blir helt feil. Kall han pusen, gullet , kjekkasen, nussedusse etc. Man han ER IKKE mannen din.

Han er en mann og han er min, han er ikke min ektemann eller ektemake, men han er min mann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...