Junior84 Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Arbeidsplassen min er helt uutholdelig, og jeg skal søke nye jobber. Jeg vil absolutt ikke tilbake til jobben min, så jeg vurderer å si opp i permisjonen før jeg finner ny jobb. Jeg vet at dersom man sier opp jobben selv må man vente 8 uker med å få dagpenger. Jeg vil absolutt ikke snylte på staten og er veldig klar for å finne meg en ny jobb. Er det noen som vet om man kan si opp 8 uker før permisjonen er endt og deretter gå rett på dagpenger dersom man ikke skulle finne noe innen den tid? Eller må man vente 8 uker uansett. Er krise å gå uten penger, men er også krise å gå tilbake til jobben.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Du må vente 8 uker etter at permisjonen er over uansett når i permisjonen du sier opp. Du må også være reell arbeidssøker og oppfylle alle krav for det. Blant annet ha tilgang på barnepass.
2 hjertegull :) Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Du har jo også oppsigelsestid du i utgangspunktet skal jobbe etter endt permisjon. Dette kan du jo søke om å slippe, og du får det sikkert innvilget.. Men ta høyde for det, hvis de er av det vanskelige slaget.. Ellers er det riktig som det står i innlegg 2.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Om du har 3 mnd oppsigelsestid og sier opp 3 mnd før permisjonen går ut trenger du ikke jobbe i oppsigelsestiden siden arbeidsgiveren får sine 3 mnd til å finne en erstatter. Men dagpenger får du ikke før det har gått 8 uker siden siste utbetaling, så du får 8 ukers karantene fra permisjonen slutter uansett.
2 hjertegull :) Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Er det forskjell på disse reglene om oppsigelsestid da? Eller har det vært endring der? Jeg fikk beskjed for 4 år siden (av saksbehandler på nav) at oppsigelsestiden kunne de tvinge meg til å jobbe hvis de ville være vanskelig. Selv om jeg sa opp før endt permisjon.. Det ble ikke noe problem da, men derfor jeg opplyser HI om det, just in case.. Ikke meningen med feilinformasjon her
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Er det forskjell på disse reglene om oppsigelsestid da? Eller har det vært endring der? Jeg fikk beskjed for 4 år siden (av saksbehandler på nav) at oppsigelsestiden kunne de tvinge meg til å jobbe hvis de ville være vanskelig. Selv om jeg sa opp før endt permisjon.. Det ble ikke noe problem da, men derfor jeg opplyser HI om det, just in case.. Ikke meningen med feilinformasjon her Da sa den på NAV feil til deg for reglene var de samme da som når. Derfor sa jeg opp i permisjonstiden min for 6 år siden og var ferdig med oppsigelsestiden til permisjonen var ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå