Nummer tre <3 Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Får besøk av en neste uke som har det. Hva kan jeg servere til lunsj? Noe som er litt lettvint å lage og spise da jeg er høygravid og det kommer endel babyer som skal passes på
monky Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 kyllingsalat, omelett m enten glutenfritt brød eller salat, evt bare glutenfritt brød m pålegg husk å ikke skjær salat eller glutenfritt brød på fjøl som det er smuler på!!!!!
prøver1991 Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Min søster har søliaki, du kan lage toro muffins, mener dem er glutenfri.alt som ikke er gluten/hvetemel i kan du servere
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Denne siden er ganske kjekk, med mange oppskrifter /ideer http://www.allergikokken.no/oppskriftsamling-/ -Men kylling salat (bruk evt stekte kyllingfileter da krydderet på ferdigstekt kyling kan inneholde gluten!!) eller lign er jo knall enkelt da Finnes også 1mill allergimat blogger der ute, som har mye bra
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Oppskrift på supergod, og enkel "varm" salat: Ingredienser: Brokkoli Blomkål Gulrot Kyllingfilet i biter(Gjerne marinert) Bacon Sopp Glutenfri pasta (Får du kjøpt på de fleste dagligvarebutikker) (Til dressing: Et rømmebeger, litt majones, en skvett olje, salt og pepper, pluss et par små fedd hvitløk som finkhakkes) Stek alt, og kok pasta og bland sammen. Bland alle ingrediensene til dressingen Dette er kjempegodt, og ganske lett å lage. Du kan eventuelt servere baguetter som er glutenfri ved siden av, men salaten pluss dressing er ganske mektig, så jeg tror det greier seg uten Er så dyrt med glutenfri varer..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Min søster har søliaki, du kan lage toro muffins, mener dem er glutenfri.alt som ikke er gluten/hvetemel i kan du servere Det er ikke bare hvetemel man må se etter, er en lang liste over ting som inneholder gluten desverre.. Følgende ingredienser inneholder gluten bygg - couscous - dinkelhvete - durumhvete fullkornsmel grynmel grahamsmel - (vanlig) havre - havrekli-havrekorn - havremel - hvete - hvetekim hveteprotein - kamut (egypt.hvete) - kavring - kim - kli - korn - kostfiber kruskablanding - malt - nudler - puffet havre - puffet hvete - rug - rugmel - rugmalt - semulegryn - spelthvete - strøkavring - strømel - tritikale Følgende ingredienser kan inneholde gluten (oftest spor, kan som regel brukes av cøliakere) ølgjær - maltekstrakt - glukosesirup av hvete evt. spor - maltsirup - hvetefiber - hvetestivelse (20ppm) - hvetestivelse (100ppm)
Sisch Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Til dessert kan jeg anbefale denne http://www.mineoppskrifter.no/eplekake-glutenfri/ den er enkel å lage og knallgod!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå