Gå til innhold

17 mnd bare 8,7 kg og 78 cm høy. Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har alltid vært veeldig småspist, men fikk sjokk da jeg så hvor lite hun har lagt på seg siden 1 års kontrollen. Da veide hun 8,2 kg og var 72 cm høy. Er en glad jente med full fart, men er utrolig vanskelig å få til å spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det får man si.. min på 4 mnder er 7 kg..

Hva sa de på HS da?

Skrevet

Barn er forskjellige og noen er bare små. Har en gutt på 21mnd. Han er 9,3kg og 86cm. Vært liten fra fødsel pga gener, ekstremt aktivitetsnivå og småspist i perioder. Her sier ikke hs noe på det, for det er slik han skal være. (Vært på jevnlige vektkontroller hele tiden)

Skrevet

Hs sier det er greit så lenge almenntilstanden er fin. Har vært på sykehuset og tatt blodprøver i dag fordi jeg er bekymret for om hun får i seg nok av alt vi trenger

Skrevet

Hihi, jeg begynte som anonym siden det er "trenden" her inne for tiden, men så glemmer jeg meg :-)

Skrevet

Hei! Hvor mye spiser hun i løpet av en dag? Har også ei som ikke er spesielt glad i mat.

Skrevet

Ikke noe problem så lenge hun vokser i sitt eget tempo :)

Her er jenta mi 19 mnd og ca 9,5 kg og 80 lang.. Spiser som en hest og har et aktivitetsnivå som ikke ligner normale mennesker.. Hihi ;)

Skrevet

Kl 4 i dagtidlig drakk hun 120 ml Nan3, Når hun stod opp ville hun ikke ha, spiste litt blåbær i barnehagen på formiddagen, vet ikke om hun spiste littegranne annen frukt og visstnok 1 tørrt knekkebrød utpå dagen i bhg. Ville ikke ha middag, lurte i henne 1/2 middagsglass. Fikk litt sjokolade i ettermiddag av faren som var alene med henne. Da jeg kom hjem spiste hun 1 tørr brødskive på sengen før hun sovnet, hadde ikke villet ha noe.

Dette er slikt som får angsten i en mor. Holdt på å gråte meg i fillebitter etter å ha levert henne i bhg i dag etter å ha veiet henne

Skrevet

Det er helt normalt at barn får perioder de omtrent ikke spiser noe. Så kommer det perioder der de spiser masse. Og det uavhenging av vekten hennes. Så lenge den ikke stagnerer, eller går ned så er det ikke så farlig.

Sist uke spiste ikke min noen verdens ting, men denne uken spiser han masse igjen. Og han veier og lite. Skrev lengre oppe, mne husker ikke nr.. :P

Skrevet

Min har aldri gode perioder, men har gått opp littegrann hele tiden. Kun en gang hun hadde gått ned. Ofte har hun spist 1/2 brødskive i bhg, kanskje litt yogurt, blåbærene sine og kanskje litt frukt. Rekord er 3/4 dels brødskive. Hadde vært deilig hvis hun hadde hatt noen gode perioder også. En gang hadde hun spist 2 pølser i bhg, men det har aldri jeg sett..

Skrevet

Husk at hun sikkert ikke har den største magesekken, siden hun har spist så lite hele veien. Og da er det ikke bare bare å skulle spise mye med engang.

Får dere ekstra oppfølging hos hs eller lege?

Skrevet

Vi får noe oppfølging, men opp igjennom så har det har vært vanskelig å bli hørt og trodd. Nå er hun blitt en stor liten jente, var værre for meg da hun var mindre og jeg rett og slett hadde angst for om hun kom til å overleve med det lille matinntaket hennes. Men det må sies, hun er en blid liten reser.

Skrevet

Jeg har hatt og har fortsatt den angsten som du har hatt, om gym faktisk spiser nok til å overleve. Jenta mi er bare 10,5 mnd, så føler hun er så liten enda at det dårlige matinntaket er veldig skummelt.

Blir det lettere å takle og mindre skummelt etter hvert som de blir større?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...