Gå til innhold

Reise


*mamma*lykke*

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å være gravid å fly langt? Før jeg visst jeg var gravid bestilte vi oss tur til New York i mai og Mallorca i juni. Er i uke 20 og 21 første turen og i uke 28 på andre turen. Turen til Mallorca tar jo under 4 timer, så den tenker jeg går fint. Noen med tips og erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste til USA under mitt første svangerskap, da var jeg 26 uker og var der i 2 uker. Det gikk veldig fint synes jeg. Jeg hadde på meg støttestrømper og beveget meg mye på flyet. Også drakk jeg mye vann, men dette er jo noe alle bør gjøre på flyet. Et annet tips er å ha med et skriv fra jordmor på når terminen din er. Dette i tilfellet flyselskapet skulle stoppe deg og lure på hvor langt du er på vei. Lykke til og god tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Håper bare formen holder seg :) Får skaffe meg støttestrømper når det nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er :-) New York er supert! Ble bare litt misunnelig, he,he... Jeg fikk blodpropp i forrige svangerskap(hadde ikke noe med fly å gjøre altså!) så jeg går på blodfortynnende sprøyter for å forebygge blodpropp i dette--- så jeg må nok desverre holde meg på landjorda. Jeg hadde ikke vært i tvil om å dra i allefall ! Du kan jo diskutere med legen din om du eventuelt bør sette en blodfortynnende sprøyte før den lange flyturen om du er i tvil? Kos deg masse!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg veldig :) Hadde tendenser til svangerskapsforgiftning sist, ble innlagt osv, men alle prøvene var fine dagen etter innleggelsen. Så jeg satser på at det går bra :) Jeg og mannen min skal på kjærestetur <3 En uke uten barna! Så da måtte vi kompansere med sydentur som de fikk bli med på senere :) Får håpe jeg takler varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gleder meg veldig :) Hadde tendenser til svangerskapsforgiftning sist, ble innlagt osv, men alle prøvene var fine dagen etter innleggelsen. Så jeg satser på at det går bra :) Jeg og mannen min skal på kjærestetur <3 En uke uten barna! Så da måtte vi kompansere med sydentur som de fikk bli med på senere :) Får håpe jeg takler varmen :)

Holdt på å anbefale en kald øl i skyggen, he,he... men det er vel en stund til vi er der igjen :-) Du får bade mye og søke skyggen om du blir uvel. Og drikke vann.... Er jo ikke værste varmeperioden dere drar på i utgangspunktet. Høres deilig ut...sukk :-) Lurer på å dra i februar i forbindelse med vinterferien i 2-3 uker vi da om alt går bra med meg og knøttet. Vi reiser mye vanligvis, Norge er ikke stedet for kropp med kroniske smerter ;-) Kjenner til den type kompensering, he he, hyggelig kompensering da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker varme i utgangspunktet, så tror det blir bra :) Vi elsker å reise å oppleve ting :) Med de to andre gikk jeg ikke gravid på sommeren, så det blir en ny opplevelse! No gleder jeg meg til tur, men først og fremst UL etter påske :) Kjekt å ha masse å se frem til! Da går tiden raskere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 2 ukers sydentur til Kreta av min far og konen til jul, før vi var gravide, og vi drar i midten av juni. Tror jeg også vil være i uke 27/28 når vi drar. Jeg gleder meg virkelig, håper bare at jeg er i god form sånn at jeg kan reise. Utrolig kjekt å ha ting å se frem til. Jeg var også gravid på høsten og vinteren sist, blir spennende å ha mage om sommeren, og sikkert herlig med sol, varme og lette klær:-) Jeg kommer til å bevege meg mye på flyet, drikke mye rent vann og unngå å steke meg i solen. Lytter til kroppen og tar nok en hvil om dagen. Salater og upasteuriserte oster/melkeprodukter holder jeg meg langt unna. God hygiene er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...