Gå til innhold

jeg har brukket foten. Kan mannen reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har to små barn og jeg er gravid med vårt 3. Jeg brakk foten for en ukes tid siden. Mannen skal på kurs med jobben fra onsdag til fredag neste uke. Jeg kan ikke kjøre bil, handle e.l. barnehagen er 2 km hjemmefra og det er ingen andre i nærheten som kan hjelpe. Burde mannen dra eller burde han være hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Være hjemme selvfølgelig!

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis det var mannen som satt der med brukket for?

Skrevet

Ja, det syntes egentlig jeg også, men han har enda ikke sagt at han skal være hjemme. Han sa i går at jeg kunne spørre min mor om å komme for å hjelpe. Hun bor 6 timer unna med bil.. Synes bare det er litt trist at han ikke tilbyr seg det.. men, men.. Takk for svar..

HI

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis det var mannen som satt der med brukket for?

Jeg hadde selvfølgelig blitt hjemme.

HI

Skrevet

Holde seg hjemme!

Skrevet

Ja, det syntes egentlig jeg også, men han har enda ikke sagt at han skal være hjemme. Han sa i går at jeg kunne spørre min mor om å komme for å hjelpe. Hun bor 6 timer unna med bil.. Synes bare det er litt trist at han ikke tilbyr seg det.. men, men.. Takk for svar..

HI

Men du kan jo spørre din mor da, sier hun nei så må han selvfølgelig være hjemme. Du må jo også fortelle han at du ikke føler deg i stand til å ta deg av barna alene, og at han dermed må droppe kurset dersom ingen andre kan hjelpe. Men dere bør jo aller helst se etter andre løsninger enn at han dropper kurset.

Skrevet

Jeg har spurt min mor. Hun skulle sjekke med jobben om hun kunne få fri. Det er vel egentlig ikke det som er problemet mitt, at ingen andre kan hjelpe. Man finner alltids en eller annen løsning, om så mamma må komme denne lange veien for å hjelpe.

Problemet mitt er at han blir litt mindre mann i mine øyne, når et kurs er viktigere enn å hjelpe familien sin. Jeg har aldri, og da gjentar jeg aldri, bedt han om å bli hjemme/droppe noe for min skyld. Men denne gangen har jeg faktisk sagt at jeg ikke klarer det alene. Men det var ikke antydning til at han kunne droppe kurset..

HI

Skrevet

Jeg syns du skal fortelle han at du føler deg mindre viktig enn kurset og spørre han om han faktisk hadde reist dersom du ikke fikk noen andre til å hjelpe.. Det er ikke noe godt å føle at mannen prioriterer jobb over familie, selv om jeg kan skjønne at noen ganger må man presse seg selv til å finne alternative løsninger slik at man kan delta i jobbsammenheng som er uhyre viktig.

Kansje mannen din har en forklaring til hvorfor kurset er så viktig, men at han ikke har tenkt så veldig på at du kan trenger å få høre den forklaringen?

Skrevet

Tja. Hvis det eneste problemet er å få levert og hentet i barnehagen i 3 dager og du er hjemme likevel syns jeggdet må være naturlig å se etter andre løsninger først. Henting/levering med taxi er en mulighet, at de bare er hjemme med deg en annen. Handle ol trenger man ikke gjøre hver dag.

Spørsmålet er egentlig om du klarer å ta deg av ungene i det daglige eller ikke. Jeg synes terskelen for å ta seg fri fra jobben bør være høy. Hvis problemet kan løses på en annen måte bør man gjøre det, men om det ikke er noe alternativ må han selvfølgelig bli hjemme. Du må imidlertid være klar på hva som er problemet. Hvis moren din eller noen andre kan gjøre jobben ville det vært det beste.

Skrevet

Jeg har spurt min mor. Hun skulle sjekke med jobben om hun kunne få fri. Det er vel egentlig ikke det som er problemet mitt, at ingen andre kan hjelpe. Man finner alltids en eller annen løsning, om så mamma må komme denne lange veien for å hjelpe.

Problemet mitt er at han blir litt mindre mann i mine øyne, når et kurs er viktigere enn å hjelpe familien sin. Jeg har aldri, og da gjentar jeg aldri, bedt han om å bli hjemme/droppe noe for min skyld. Men denne gangen har jeg faktisk sagt at jeg ikke klarer det alene. Men det var ikke antydning til at han kunne droppe kurset..

HI

Problemet er vel at hvis moren din tar fri, så får hun ikke lønn. Men hvis mannen din tar syk barnepasser dag, så får han betalt for å være hjemme. Er ikke slik det er?

Skrevet

Jeg spurte han nå om hvorfor han ikke tilbyr seg å droppe kurset for å hjelpe hjemme (sms) da sa han at han ikke kunne være hjemme, fordi sjefen blir sur. jaja.. sånn er det..

HI

Skrevet

Jeg spurte han nå om hvorfor han ikke tilbyr seg å droppe kurset for å hjelpe hjemme (sms) da sa han at han ikke kunne være hjemme, fordi sjefen blir sur. jaja.. sånn er det..

HI

Da er det vel stor fare for at han ikke får tatt mer pappaperm enn det som er lovmessig fastsatt? Siden sjefen kan bli sur?

Skrevet

Tja. Hvis det eneste problemet er å få levert og hentet i barnehagen i 3 dager og du er hjemme likevel syns jeggdet må være naturlig å se etter andre løsninger først. Henting/levering med taxi er en mulighet, at de bare er hjemme med deg en annen. Handle ol trenger man ikke gjøre hver dag.

Spørsmålet er egentlig om du klarer å ta deg av ungene i det daglige eller ikke. Jeg synes terskelen for å ta seg fri fra jobben bør være høy. Hvis problemet kan løses på en annen måte bør man gjøre det, men om det ikke er noe alternativ må han selvfølgelig bli hjemme. Du må imidlertid være klar på hva som er problemet. Hvis moren din eller noen andre kan gjøre jobben ville det vært det beste.

Jeg klarer ikke å underholde en 3 åring og en 2 åring med brukket fot. beklager, men så super mamma er jeg ikke. Tro hva du vil.. Jeg har voldsomme smerter og sover nesten ikke om nettene pga smerter og barna kjeder seg lett inne. Uten brukket fot så storkoser jeg meg med å ha de hjemme en dag i ny og ne, men nå er det vanskelig.

HI

Skrevet

HI

Da er det vel stor fare for at han ikke får tatt mer pappaperm enn det som er lovmessig fastsatt? Siden sjefen kan bli sur?

det har vi ikke diskutert enda. så han har vel ikke tatt det opp med sjefen.

HI

Skrevet

HI

det har vi ikke diskutert enda. så han har vel ikke tatt det opp med sjefen.

HI

Skjønner den, men siden han bruker sur sjef som unnskyldning for at du skal pine deg gjennom 3 dager med smerter og unger som må skiftes på, underholdes osv, og ikke får noe hvile siden de ikke kan leveres i barnehagen, så kan det hende at du får en kamp når han skal ta ut sin del av syke barn-dager og pappaperm.

Skrevet

Ja, men han er normalt flink til å stille opp! Jeg må gi han den, absolutt.. han er ikke en far som normalt gir f og som ikke hjelper til.. Men jeg har aldri vært skadet eller så syk at jeg ikke klarer å ta meg av de, men nå er jeg faktisk det. Jeg sover på sofaen fordi jeg ikke klarer å komme meg opp i 2. etg. der soverommene er.

HI

Skrevet

Jeg klarer ikke å underholde en 3 åring og en 2 åring med brukket fot. beklager, men så super mamma er jeg ikke. Tro hva du vil.. Jeg har voldsomme smerter og sover nesten ikke om nettene pga smerter og barna kjeder seg lett inne. Uten brukket fot så storkoser jeg meg med å ha de hjemme en dag i ny og ne, men nå er det vanskelig.

HI

Jeg har ikke påstått at du kan det heller, jeg kom bare med forslag på løsninger på det du selv nevnte som problemer. Jeg tror du må være tydlig på hva som faktisk er problemet. Handling og levering i barnehege er ting som det ikke burde være så vansklig å løse, men om det ikke er der hovedproblemet ligger så hjelper jo det lite.

Sett deg ned med mannen og prøv å lage en liste over hvilke problemer det vil være om han reiser og be ham hjelpe deg å finne gode, praktiske løsninger. Finner dere det er det greit. Da kan han dra. Hvis dere ikke finner gode løsninger må han jo bli hjemme.

Skrevet

Selvfølgelig blir han hjemme! Skulle bare mangle, spør du meg!

Jeg hadde aldri i livet klart å ta meg av en 2-åring og en 3-åring med brukket bein og gravid.

Synes det er litt ille at du skal måtte spørre moren din om å ta fri fra jobb for at mannen din må på kurs.

Jeg ser for meg at det er slik at mannen din har gledet seg til å reise bort og dermed bare skylder på at sjefen blir sur. Fikk bare en følelse av det...

Skrevet

En 2-åring og en 3-åring og en brukket fot?

Nei, om moren din ikke kan hjelpe deg, så får du si til mannen din at da får han ta med seg barna på kurset! Syns han gir en ufattelig dårlig unnskyldning på hvorfor kurset er så viktig. At sjefen blir sur er jo forståelig, men slik er livet avogtil. Syns den forklaringen hans var dårlig, hadde det nå bare vært slik at dette kurset var et once-in-a-lifetime-deal så hadde jeg skjønt at han ønsket å reise.

Men husk, det kan jo godt hende at på en uke så er du i mye bedre form, og dermed klarer bedre å ta deg av barna alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...