Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Hokus pokus simsalabim så var den hvite/beige kragen på den blå genseren rosa. Trøtt i tryne i går kveld så sneik det seg inn en mørke rosa tunika (som jeg vet farger av og pleier å vaske alene) med inn i maskinen uten at jeg fikk det med meg. Dette var jo så klart den dyre genseren til gubben- hurra, han var kjempe fornøyd med kjærringa si. Hun var vel egentlig ganske "fornøyd" med seg selv også. Vaska genseren med engang etterpå alene i håp om å få vasket bort fargen, men ....... den gang ei. Er det noen der ute som har trylle triks for å få fjernet denne fargen igjen?
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Her ble alle klærne fulle av blå flekker etter at olabuksa mi som er to år gammal plutselig bestemte seg for å farge
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Ingen som kan hjelpe en rådløs kvinne? Med unntak om å kjøpe en ny genser. HI
Cimorene Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Hahaha, jeg presterte å vaske en hel maskin med kun hvite klær med en rød og mørkegrønn sokk OG en lilla truse. Lekkert resultat. Siden alt i utgangspunktet var hvitt, så forsøkte jeg å klore de. Funket på en del av klærne, andre ting ser ut som skikkelig hippie-batikk... Samboeren holdt på å le seg i hjel og insisterte på å ha på seg sine ting selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Huff så kjedelig! Prøv å ha pulver for hvitt tøy (Omo, eller annet merke). OG vanish. Vask den på 60 grader. PS, ikke vær sparsom på vanishem ha en og halv skje/kopp oppi. Oppdater gjerne om du får den hvit igjen :-)
Aliniane Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Kanskje de kan hjelpe deg på et renseri? Det er forskjell på renseriene, men et av de som er modernisert med nye maskiner og teknikker kan muligens hjelpe. Vet ikke om de kan, men jeg ville tatt en telefon
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Takk for stall tips! Vanish er kjøpt inn og renseri skal ringes. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Renseri er ringt og han ville ikke garantere for at de fikk fjernet rosa fargen, men han sa at de ofte fikk det til. Så i morgen skal jeg lever genseren inn og håpe på det beste. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå