La rubia Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Hei! Jeg skriver en oppgave på universitetet som handler om studerende mødre. Er det noen av dere som vil være så vennlige å svare på noen enkle spørsmål? Om du studerte/studerer med barn på under ett år: 1. Hva er din sivilstatus? 2. Hvorfor valgte du å studere selv om du satt hjemme med barn? 3. Hadde økonomiske forhold noe å si på dine valg? 4. Ville du gjort det samme om igjen? Om du studerte/studerer med barn over 1 år: 5. Hva er din sivilstatus? 6. Føler du studentsamskipnaden kunne bidra med goder for deg som satt med barn? (f.eks. studentbolig og barnehage) 7. Hadde økonomiske forhold noe å si på dine valg? 4. Ville du gjort det samme om igjen? Jeg håper noen tar seg tid til å svare kort. En stor takk til de som gidder
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Alt 1: Enslig forsørger Behov for å være på anne arena også Nei Ja Alt 2 ( fikk barn nr 2 da nr 1 var 2,3 år) og hadde da begynt på master Fortsatt enslig Har ikke benyttet noen Ja Ja
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 . 5. Ugift 6. Ja, fikk studentleilighet og plass i studentbhg. Stusser litt på at studentbhg ikke venter med opptak på linje med opptak på skole. At de holder av plasser, men det gikk bra denne gangen. 7. Ja. Jeg ble uplanlagt gravid og skulle ta et friår det året og jobbe litt, men med planer om skole året etter. Ble hjemme med barn så studiene ble utsatt et år. Pga overgansstønad var dette likevel mulig å gjennomføre for meg, og var fast bestemt på å ikke utsette noe fordi jeg hadde denne muigheten. Må ta lån ved siden av og mye av det andre får omgjort til stipend får ikke jeg omgjort pga overgansstønaden, men det er rettferdig. 4(8). Ja, det ville jeg. Siden jeg er alene kunne jeg kanskje vurdert et deltidsstudie. Men er snart ferdig nå og det har gått helt greit.
Tommage♀♂ Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 5. Hva er din sivilstatus? Singel 6. Føler du studentsamskipnaden kunne bidra med goder for deg som satt med barn? (f.eks. studentbolig og barnehage) Har ikke hatt behov for det, bor i egen leielighet med barn i kommunal barnehage. Så svaret er vel at eg aner ikke. 7. Hadde økonomiske forhold noe å si på dine valg? Ja, hadde nok ikke hatt råd til å være student om jeg bodde sammen med faren til barna... 4. Ville du gjort det samme om igjen? Ja
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 . 5. Ugift 6. Ja, fikk studentleilighet og plass i studentbhg. Stusser litt på at studentbhg ikke venter med opptak på linje med opptak på skole. At de holder av plasser, men det gikk bra denne gangen. 7. Ja. Jeg ble uplanlagt gravid og skulle ta et friår det året og jobbe litt, men med planer om skole året etter. Ble hjemme med barn så studiene ble utsatt et år. Pga overgansstønad var dette likevel mulig å gjennomføre for meg, og var fast bestemt på å ikke utsette noe fordi jeg hadde denne muigheten. Må ta lån ved siden av og mye av det andre får omgjort til stipend får ikke jeg omgjort pga overgansstønaden, men det er rettferdig. 4(8). Ja, det ville jeg. Siden jeg er alene kunne jeg kanskje vurdert et deltidsstudie. Men er snart ferdig nå og det har gått helt greit. Ser jo nå at vi skulle svare kort Da blir det: 1. Ugift 2. Ja 3. Ja 4 Ja
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Hei! Jeg skriver en oppgave på universitetet som handler om studerende mødre. Er det noen av dere som vil være så vennlige å svare på noen enkle spørsmål? Om du studerte/studerer med barn over 1 år: 5. Hva er din sivilstatus? Gift da og nå (Hadde små barn den gangen og vi har en attpåklatt nå, og jeg studerer igjen...) 6. Føler du studentsamskipnaden kunne bidra med goder for deg som satt med barn? (f.eks. studentbolig og barnehage) Ble ikke undersøkt, da jeg hadde egen bolig og barnehageplass ordnet seg ganske raskt. 7. Hadde økonomiske forhold noe å si på dine valg? Ja, utsiktene til bedre økonomi, både da og nå. 4. Ville du gjort det samme om igjen? Ja, men valgt en annen utdanning, men det er en annen historie. Da hadde jeg sannsynligvis sluppet å studere det jeg studerer nå...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 #6 her, jeg greide å svare inni quoten eller hva det heter, men det går vel bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå