Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Babyen er 21 uker og har alltid blitt byssa i søvn. Nå er hun kjempe trøtt så jeg la henne i senga. Når hun traff senga sperra ho øynene opp og nå lager hun sutrelyder. Hun gråter ikke (da tar jeg ho rett opp). Jeg går inn å dytter i smokken og stryker henne over håret for å vise at jeg er her og da er ho kjempe blid selvom ho er dødstrøtt. Jeg er så sliten av all byssing og bæring til alle lurer og til natta så lurer på om jeg skal la henne sutre, men vite at jeg er her, men jeg skal ikke ta ho opp. Om ho begynner å gråte får ho så klart komme opp. Er det helt feil av meg å gjøre det sånn? Jeg er helt uerfaren med det her
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Ho har forresten liggi å klaga litt nå, men nå ble det helt stille så tror ho sovna ...
Gjest uni kum Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Synes det høres ut som en god plan jeg:) ta det litt pø om pø.
Tigerpote Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Jeg hadde latt henne sutre/skrike (Ferber). Et så stort barn tar ikke skade av det er nå min mening.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Ferber er helt uaktuelt Det har jeg absolutt ikke samvittighet til. Klarer ikke høre på at ho er kjempe lei seg eller redd. Jeg har et håp om å lære henne å sovne av seg selv med den planen, men som sagt så er jeg helt uerfaren
Tigerpote Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Jeg hadde latt henne sutre/skrike (Ferber). Et så stort barn tar ikke skade av det er nå min mening. Glem det, jeg så nå at det stod 21 uker og ikke 21 måneder slik jeg trodde:) Et så lite barn hadde jeg aldri latt ligge alene å skrike nei. Da er jeg enig med deg hi, i måten du gjør det på
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Hehe Kanskje greiere å skrive at ho er straks 5 mnd. Har vært stille der i 5 minutter nå så tror ho sover
Cimorene Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Mmm, hørtes no helt greit ut det. Les boka Søvn Uten Gråt, der er det flere tips og råd. Jeg også prøver å bryte søvnassosiasjonen min lille har - nemlig puppen. Og har på ingen måte hverken hjerte eller samvittighet til å la henne ligge og skrike alene. Så tar det sakte, men sikkert.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Eneste som var dumt var at ho sov bare en halvtime da :/ Vanligvis pleier ho å sove et par timer
Cimorene Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Spørs om du går for fort frem? Kan prøve å bysse til hun nesten sovner og så legge henne ned i senga, hvis hun da våkner og kaver seg opp så er det bare å ta henne opp igjen og bysse mer for så å legge henne igjen når hun nesten sover osv. Altså, opp/ned-metoden Se denne nettsiden: http://www.sovlillebaby.com/soevntrening.htm Det er jo mange veier til Rom, så du finner sikkert en som passer til deg og din baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå