Gå til innhold

Vi har fått nye naboer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og nå lurer jeg på om jeg skal mote meg opp og gå bort og ringe på til dem og si hei og ta en snakk om en sak som flere i nabolaget irriterer seg grønn over og kommer til å ta opp med styret. Selvsagt på en saklig måte.

Saken det dreier seg om er noe så "lite" som parkering. Disse nye bor helt ytterst i stikkveien og alle vi andre må forbi dem. Dem har to biler. Ene står der den skal stå, forran garasjen, i følge vedtektene i borettslaget. Den andre står i veien. Dvs. at vi så vidt det er klarer å klemme oss forbi den. I går måtte jeg opp på den isete plenen som er helling på for å komme forbi. Jeg kunne i verste fall ha sklidd inn i bilen. I tillegg er det sånn at denne bilen dems gjør at det er uoversiktlig for dem som kommer ut fra en ny stikkvei rett bak bilen dems. Det er smalt og man må noen ganger knote for å komme rundt. Så er det dette med barn da. Dem vil jo ikke synes så godt og dermed kan det bli påkjørsler. I tillegg er det utrykningskjøretøyer som vil få problemer, søpplebilen har problemer, ser også at handikapkjøringen har problemer med å komme forbi. Når disse har gjester så parkerer disse bak denne bilen og det blir enda vanskeligere å komme frem.

I går kveld møtte mannen min en fra styret som bor innenfor oss. Vedk. var mektig irritert og skulle ta dette opp på neste styremøte. Vet det er flere som irriterer seg.

Det står i vedtektene at man skal parkere i egen hage eller utenfor egen garasje. Annen parkering skal skje i hovedveien.

Jeg har ikke lyst til å være den kjipe naboen, men samtidig så er det jo ikke sikkert dem tenker seg om heller eller ser at dem faktisk gjør noe som er dumt. Som det er nå er jeg litt bekymret for at 6 åringen min snart skal sykkle rundt i nabolaget og kanskje bli påkjørt fordi disse er ubetenksomme. Dem har jo selv barn, riktignok en nyfødt, men det barnet skal jo også etterhvert ut og leke.

Ville dere satt pris på det om en nabo dere mest sannsynlig aldri har sett før gjør det, eller ville dere blitt forbannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vinkler det riktig kan det være en god ting. At du redder dem fra å bli/forbli nabolagets irritasjon. At de slipper borettslagmøtet der de skal kjeftes på.

Skrevet

Ups, ser det er flere skrivefeil her. Ikke skyt meg :-)

Skrevet

Ta heller kopi av reglementet der det står at det ikke skal parkeres i veien, marker teksten som er aktuell med markeringspenn og plasser den under vindusviskeren på bilen som står i veien.

Antagelig vet de det bare ikke, og gjør det ikke for å irritere.

Jeg hadde ikke giddi å gjøre meg til "hun sure naboen" ovenfor nye naboer med en gang de flyttet inn.

Skrevet

Hvis du vinkler det riktig kan det være en god ting. At du redder dem fra å bli/forbli nabolagets irritasjon. At de slipper borettslagmøtet der de skal kjeftes på.

Takk for svar.

Jeg har ikke tenkt til å "skyte" dem. Vi trenger "nytt blod" i borettslaget. De fleste som bor her har bodd her siden det var nytt på 60-tallet.

Skrevet

Bare ikke pøs på med argumenter.. Fortell at det er vanskelig å komme forbi bilen når den står parkert der den gjør, og informer dem eventuelt om vedtektene i borettslaget.

kommer det alt for mange argumenter, kan de lett føle seg overkjørt og gå til mot"angrep"

Skrevet

Har dere satt opp parkering forbudtskilter i veien? Hvis ikke tror jeg det i utgangspunktet er lovlig å parkere der. Eventuelle gjester kjenner jo ikke deres vedtekter. Det kan også hende de nye naboene har tenkt som så at på egen tomt betyr langs veien utenfor deres hage. Vær derfor forsiktig med å angripe dem hardt.

Skrevet

Ring på og forklar de det på en enkel måte, ikke ta med kart ,vedtekter etc. Herregud hvor vanskelig kan det være. De nye naboene har sikkert ikke fått med seg dette i alt flyttekaoset. Jeg synes det høres ut som et firkantet borettslag. Ta opp en sånn sak i møte, etter 4 advarsler, ja, men dette er sikkert ikke naboen klar over...

Skrevet

Jeg hadde definitivt satt pris på om noen hadde sagt i fra! Dersom det hadde vært meg som hadde stått parkert på en sånn måte, hadde det vært fordi jeg ikke hadde vært klar over at jeg sto i veien for noen. Jeg synes det er utrolig feigt å ikke si i fra jeg da, før man har samlet en hel flokk og ingen kan taes for å være den kjipe naboen etterpå. Jeg tror jeg hadde blitt ganske lei meg og ville ha hatt problemer med å omgå naboene på en naturlig måte etter noe sånt. Diskresjon og at du sier i fra så fort som mulig er etter min mening det beste!

Skrevet

Tenker at det er supert at du tar det opp med dem jeg, og lurer egentlig litt på hvorfor ingen andre har gjort det tidligere -Men heller venter til irritasjonen har bygget seg veldig opp, og så tar det på et boretslagsmøte... :P

Litt sånn typisk norsk konfliktskyhet dette. Kjempe bra at du bryter med normen! :)

Så får man heller ta det videre hvis det ikke endrer seg da... :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...