Gå til innhold

Cosylan til en under 2 år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan legen skrive ut det? Mini hoster HELE natta - igjen, vi har vel bare sovet 5-6 timer, og jeg synes så synd i han. Skulle ønske vi kunne bytte

:( Tenkte ringe legen, han er jo i grei form ellers foreløpig i allefall, men det er jo ingen hostesaft som funker. Usikker på om det er noe vits i legebesøk om han kun får beskjed om å bruke "vanlig" hostesaft - for det gjør jo ingen nytte. Men skriver de ut Cosylan til så små i slike tilfeller - evt noe annet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi paracet! Det gjør vi de gangene lillegutt hoster hele natta. Ingenting annet hjelper! Legene skriver ikke ut cosylan til de under 2 år - de skal hvertfall ikke gjøre det! Legene på jobben min skriver nesten ikke ut til 2-3åringer engang. Det er morfin i cosylan, så det sier seg selv at dette skal unngås så langt det lar seg gjøre.

Prøv med paracet, det hjelper faktisk.

Og vann, vann hjelper mye bedre enn disse vanlige hostesaftene faktisk.

Skrevet

Det var vel egentlig det jeg regnet med ja. Typisk at det bare er slike uhumskheter som skal virke :P Men han fikk paracet og kaldt vann i natt. Får vel være hjemme med han et par dagrer - igjen, han er jo syk hele tiden stakkar. Slik er det når de skal i bhg...

Skrevet

Cosylan inneholder Morphinhydrocloride, så jeg hadde vært særs skeptisk til å gi det til barna mine (selv om legen skriver det ut).

Morfin gir jo som kjent respirasjons depresjon, og man vet jo ikke hvordan en liten kropp reagerer -selv ved anbefalt dose(doseringer er ned til 1,5års alder)... (Krybbedød etc...)

Skrevet

Legen skriver det ut til barn under to år. Om du får det, ha barnet i sengen hos deg og følg godt med :-)

Ellers er bricanyl fint mot hoste !

Skrevet

Kan være andre ting som gjør at barnet hoster,kan være bronkitt,lungebetennelse...........en skal ikke bare gi hostesaft til småbarn som hoster,men går til lege med problemet!

Kan vær det er noe som trengt av antibiotika!

Det går faktisk MYE lungebetennelse blandt barn nå,det ser jeg daglig.Jobber på apotek.......

Skrevet

Lunkent vann er mye bedre enn kaldt vann ihverrfall.

Vi har fått ventolin til jenta vår under 2 år. Luftveisinfeksjon som henger lenge i. Har hjulpet godt på hosten hennes om natten :-)

Skrevet

Her var det flere forslag ja. Jeg tror han har bonkitt eller noe. Han fikk feber i barnehagen så jeg hentet han nå da. Skal prøve få han til å hvile litt. Skal til legen i ettermiddag, legen vi skal til er veldig restriktiv, så han skriver nok ikke ut noe Cosylan. Men jeg tror mini har fått Brincanyl før, så jeg vil høre om han kan få det for å se om det hjelper. Kanskje ventolin hadde Snakket litt med barnehagen og de mener det ikke er vanlig at barna hoster så mye som han gjør når han er syk, så kanskje han bør utredes videre? Synes så synd i han, skulle ønske jeg kunne bytte :(

Skrevet

Gi paracet! Det gjør vi de gangene lillegutt hoster hele natta. Ingenting annet hjelper! Legene skriver ikke ut cosylan til de under 2 år - de skal hvertfall ikke gjøre det! Legene på jobben min skriver nesten ikke ut til 2-3åringer engang. Det er morfin i cosylan, så det sier seg selv at dette skal unngås så langt det lar seg gjøre.

Prøv med paracet, det hjelper faktisk.

Og vann, vann hjelper mye bedre enn disse vanlige hostesaftene faktisk.

Legen vår skrev ut Cosylan til vår gutt på under 2 år.. jeg kjente ikke til cosylan på forhånd, men ble forundret da jeg leste om det.. og gutten vår fikk det ikke.,.. Paracet har jeg dog ikke tenkt på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...