Gå til innhold

Hat

Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psoreasis på øyelokkene, så jeg er hoven og flasser og huden er stram og trang, og det svir i øynene av kremer som går "gjennom" øyelokket og som siver inn i øyet. Tips mottas med takk.

På den andre siden er været digg, og det er mange varmegrader og sol, og den store frosten inni meg har begynt å tine. Det er da enda noe. Prøver å sole dritten på øynene, men jobben krever liksom de beste soltimene på dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm antar at du har prøvd alt av medisinske kremer/salver.

Hva med kjøleskapskald aloe vera gel?

God bedring.

Skrevet

IKKE BRUK KORTISON I NÆRHETEN AV ØYA!?!?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Har fått beskjed om at man fint kan bruke kortison i nærheten av øynene av en lege, så lenge man bare passer på å ikke smøre det inni. Det har jeg gjort flere ganger, ser fortsatt like bra.

Skrevet

Tenkte mer på det Lektor'n skrev om at det: "går gjennom øyelokket og siver inn i øyet". Jeg fikk litt frysninger...

I dag skal jeg ringe og bestille meg time for akupunktur for første gang. Jeg er blitt anbefalt det for å prøve å kvitte meg med indre stress som forsterker psoriasisen. Så fremst de ikke stikker nålene inn i øya på meg, så skal jeg gi det et ærlig forsøk.

Skrevet

Du, Lektor, har du prøvd å legge en "maske" på det rammede området, laget av honning, aloevera og olivenolje (en litt dyr virgin)?

Skrevet

Problemet er jo at øyelokkene er tynne og en del kremer går gjennom på en måte. Kortison-salve holder seg fint da. Men jeg er bedre nå. Syting samt en dag i solen i går har gjort underverker! Og takk for alle tips. Jeg prøver alt. Kanskje ikke saltkrem på øyet, men på resten av meg.. Bruker en del aloe vera til vanlig, blander den inn i decubal clinic, så lukter kremen bedre og blir lettere å smøre.

Vil også gjerne høre hvordan akupunktur funker.

Gjest amandine
Skrevet

Ikke for å være den vanlige kjipe brannslukkeren,men .. Aloe vera er faktisk ganske allergent og ikke nødvendigvis gull og granskog på eksem (eller annen) hud..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...