Gå til innhold

Graviditet og trening


Helenee

Anbefalte innlegg

Siden jeg nå egentlig hadde gitt litt opp å bli gravid bestemte jeg meg for å begynne et "nytt og bedre liv". Har sluttet å røyke, spist sunnere og trent den siste tiden. Sliter med overvekt, og tenkte at jeg (i tillegg til at det var bra for meg) hadde større sjans til å bli gravid om jeg la om livsstilen litt. Da jeg fant ut i går at jeg er gravid ble jeg veldig glad, men også usikker på dette med trening. Trener dere fortsatt på samme måte som før? Er det noen spesielle ting jeg bør unngå av trening? Blir veldig glad for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Jeg trener like ofte som før 3-4 ganger i uken. Men merker at jeg koker raskere enn før. Jeg bruker elipsemaskinen i ca 5 km, men merker at jeg ikke tar like hardt i som før. Har også en del smerter i magen, som om livmoren drar seg. ( veldig takknemlig for symptomer, er livredd for å miste)

Men har hørt at man kan trene ganske så normalt. Jeg er forresten 4+5:)

Endret av Ariel_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ett sted a de som trente før de ble gra ide kunne fortsette på samme måte, men ikke ta i mer enn før du ble gravid. De som ikke trente før svangerskap skulle også bevege seg men være litt mer forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wayfarer

Er litt over 5 uker på vei. Jeg trener også like mye, har faktisk lagt til en dag ekstra med kondisjon. Senest for to dager siden tok jeg litt over det dobbelte av hva jeg veier selv i beinpress. Synes det er herlig med styrketrening og kondisjon og kommer til å fortsette med det. Jeg vil bruke lettere vekter når kroppen sier fra at det blir for tungt, noe jeg regner med at vil skje etterhvert. Er godt trent fra før. Jeg tror (og dette stemmer sikkert ikke for alle) at så lenge kroppen MIN ikke protesterer er det bare bra å være i aktivitet. :) Sånn føles det hvertfall for meg foreløpig. Jeg er også utrolig sint om dagen, kjenner ikke igjen meg selv, så for meg er treningen en god måte å bli en litt hyggeligere samboer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er nok ulikt fra person til person vil jeg tro. Jeg er tilhenger av å bevegelse og å være i aktivitet, men tar det litt roligere for sikkerhets skyld...Går en tur, eller svømmer. Volleyballen er lagt på hylla, selv om det er en sport jeg elsker. Mulig jeg er litt overspent men det er jo bare noen få måneder i livet jeg er gravid - trene hardt kan jeg gjøre etterpå - med barnevogn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener forsiktig, men trener både styrke og kondis.

Fikk råd av legen om at jeg skulle bare trene, men ikke pushe meg unødvendig hardt, og være flink å lytte til kroppen.

Blir mye rolig gå og sykkelturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...