Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Noen med peiling? fikk telefon fra legen i går og fikk beskjed om at jeg hadde en kraftig d-vitaminmangel. Jeg hadde 15 ? Noe som var langt nedenfor normalområdet. Er det noen her som har vært borti det samme?. Evt hvilke symptomer hadde du? og hvor lang tid tok det å bli bedre?
Gjest yrild Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Man får ofte veldig dårlig immunforsvar... det er det jeg vet...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg hadde også for lite D-vitamin, men jeg ha ME da så kroppen min er full av symptomer hele tiden... Legen min er bare opptatt av at vi med ME aldri skal være lave på noe som helst, vi skal alltid være i øvre sjikte på alt fra D-vitamin til B12 og jern så kroppen hele tiden har det den trenger for å fungere så godt som mulig. Jeg tar nå tilskudd av D-vitamier og skal gjøre det hele vinterhalvåret.
HvittHus Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Syptomer på d-vitaminmangel kan være depresjon, tretthet, smerter i muskelfestene, muskelverk, muskelsvakhet etc Når du ligger så lavt som 15 er du definert som alvorlig meget lavt, og bør behandles med høydose d-vitamintilskudd. Både jeg og mannen har d-vitaminmangel, men det arter seg forskjellig i symptomene for oss. Mannen ble deprimert og hadde mye smerter i kroppen, samt muskelfesteverk. Jeg har ikke så mye smerter, men mer tretthet og ubehag fra svak muskulatur.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Jeg hadde 22, det er også for lavt. Fikk beskjed om å ta dobbel dose D vitamin + omega 3. Er veldig mange som har lave verdier på D vitamin, jordmor sa det kunne ha noe å si at forrige års sommer var så dårlig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Takk for svar! jeg kjenner meg igjen i mange av symptomene dere beskriver. Flere?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Noen med peiling? fikk telefon fra legen i går og fikk beskjed om at jeg hadde en kraftig d-vitaminmangel. Jeg hadde 15 ? Noe som var langt nedenfor normalområdet. Er det noen her som har vært borti det samme?. Evt hvilke symptomer hadde du? og hvor lang tid tok det å bli bedre? Jeg har også svært lavt D-vitaminnivå i kroppen, og har fått D-vitaminer på resept. Jeg har også ME, så vet ikke hva som er ME-symptomer og symptomer på lavt D-vitaminnivå...
Alba44 Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Fikk påvist mangel for 1 1/2 år siden og har spist tilskudd siden. Merket ingenting i forkant og det ble oppdaget tilfeldig ved blodprøve.
Bonanza Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 hei! jeg fikk påvist D-vitaminmangel, verdi på 32. jeg gikk til lege fordi jeg hadde en så "lammende" trøtthet. Begynte selv å lure på om jeg hadde begynnende narkolepsi eller noe(bivirkn svineinfluensa). Men de fant altså D-vitaminmangel. Har startet på Afi-D Forte(30 000ie). Jeg planlegger å prøve å bli gravid om en måneds tid, og har lest at man ikke skal ta slik hjøydose D-vit når man evt er gravid. Det kan forstyrre utviklingen på fosterets hjerte. Noen som vet noe om dette???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå