Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en samboer som fortalte meg for litt siden at han har 200 000 kr i gjeld pga forbrukslån. Han sliter med å betale de ned, og gjelden blir ikke akkurat noe mindre. Han får utbetalt ca 18000 i mnd, og 14000 av de går til gjeld. Vi har tre barn i barnehage, så jeg står for alt barna trenger, barnehage, lånet på leiligheten og maten. Jeg er student, men jobber ved siden av. Så får ca 20000 i mnd ink lånekassen og barnetrygden. Han snakker om å melde seg konkurs...Han går i minus hver mnd. Han står da for forsikring, bil, og husleie. Føler meg så frustrert og lei. vet ikke helt hvordan vi skal komme oss ut av dette. Noen som har noe å komme med av råd eller egne erfaringer?
Prøverpåentil Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Nå vet jeg ikke hvordan kredittverdigheten hans er.. kanskje ikke så veldig bra når han har såpass "problemer" men jeg hadde en periode mange små utgifter til diverse... f.eks mastercard, hennes og mauritzkonto, osv... isteden for å betale 500 kr til hvert sted fikk jeg samlet et lån i banken slik at jeg fikk betalt alt det diverse, og samlet gjelden et sted.. da trenger jeg bare å betale 800 kr i mnd på det.. han har ikke mulighet til noe sånt da? Virker veldig mye å betale 14000 i gjeld..
mamma_til_gutt Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Om han betaler 14.000 i måneden og ikke klarer å redusere gjelden, så er han enten uærlig om hva han bruker penger på, eller så har han mye mer enn 200.000 i lån. Selv med de groveste rentesatsene vil 14.000 i måneden gi en ganske hurtig nedbetaling altså....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Jeg hadde gjeld på over 400 000, men betalte ned 14-18 000 i måneden og klarte å bli gjeldfri på 2 år. Enten lyver han om hvor mye gjeld han har eller så lyver han om avdragene...