Gå til innhold

Låst i forholdet pga familiegården :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekteskapet er dødt. rett og slett. Har vært slik lenge, og min mann tar aldri initiativet til noen form for samvær med med bortsett fra når han vil ha sex. Men å gjøre ting sammen ellers - helt uaktuelt.

Etter år med et forhold der jeg enkelt og greit føler meg ensom kjenner jeg at dette virkelig tærer¨på meg.

Men det er en ting som hindrer meg i å gå. Min mann og jeg overtok gårdsdriften for noen år siden på en gård som har vært i min families eie i over hundre år.

Hvis jeg nå skal bryte ut av forholdet har jeg ikke mulighet til å beholde gården, og å se den forsvinne ut av familien vet jeg ville knust hjertet til både mine foreldre og besteforeldre... og meg selv.

Foreldrene mine er heller ikke økonomisk istand til å hjelpe meg, så det er dessverre ikke noe tema å spørre om.

Uff, dette er så vanskelig.... noen som har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor vil det ikke være mulig å beholde den? Har mannen din investert mye penger i den?

Skrevet

Sjekk med en advokat dette med skjevdeling i felleseie.

Felleseie er kun en delingsregel, den sier ikke noe om eiendomsretten. Det er kun verdiøknngen du trengerå betale han ut.

Det er mye greier her, og ikke sikkert at det er så umulig som du tror.

Jussbuss og jussformidlingen er gode alternativer for å kartlegge mulige utfall.

Skrevet

Hvorfor vil det ikke være mulig å beholde den? Har mannen din investert mye penger i den?

Ja, han har det. Vi har renovert store deler av gården og har for mye gjeld til at jeg kan klare det alene....

Skrevet

Hva med å prøve å gi forholdet en sjanse? Ut fra det lille du forteller så høres det ikke ut som om dere har prøvd å gjøre noe med problemene. Kan jo være det kan ordne seg med litt rådgivning og kommunikasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...