Gå til innhold

"Gravid- plager" =)


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!!

 

Hvordan går det med deres graviditet da?? Er dere friske og fine, eller kommer gravid- symptomene deres også snikende??

 

Her er en lite oppsummering av mine "plager". hehe ;)

  • Bekkenløsning: Gnissende smerter i bekkenet, spessielt fremme ved symfysen. En unnskyldning som kan brukes for å få holde seg litt i ro.. ;)
  • Bekkenlåsning: Dette fører til min fantastiske vaggende pingvin gange. Ekstra sjarmerende siden jeg er liten og tett- òg begynner å bli framstor... Bare smokingen som mangler...
  • isjialgi ( falsk isjias): Som gir smerter i ene beinet, og at det "visner bort".
  • Hormonelle opphopninger, som kan få selv en tornado til å spakne av respekt...
  • Kynnere, som knyter livmoren til en hard ball, som kan gjør det vanskelig både å stå og gå.
  • Forstoppelse: Som får deg til å se enda mer gravid ut. Linfrø i vann, blandet sammen med yoghurt er tingen. ;)
  • Luftig mage- heldigvis kan jeg slippe luften ut når den runder sigmodeumsvingen, selv når min samboer er hjemme. Stakkars dem som kniper sammen og må løpe til toalettet for å snikfise hver gang. Bare jeg ikke glemmer meg når vi har besøk, det er litt mer pinlig. Litt "dannet" er selv jeg...
  • Luftig mage med lukt: Da er det bare å ha en eske med fyrstikker ved siden av. Tenn på og blås ut med en gang. Den gode røyklukten-som forøvrig minner meg om jul- dekker over evt ubehageligheter.
  • Vektoppgang: Uff, denne er vanskelig å takle, selv om en vet den skal stige, så liker en ikke det en ser. Kanskje fordi jeg har en tendens til å gå opp ti kilo mer enn jeg strengt tatt trenger..... Jeg får skylde på bekken plagene, som holder meg litt i ro... ;)

Men trass i disse "plagene" så er jeg svært så heldig. Tenk å skulle få et lite barn til. Det blir ikke flere graviditeter på meg i fremtiden, så jeg nyter hvert et lite spark jeg kjenner i magen. Jeg er jo heldig, for ikke har jeg noe kvalme lenger heller. Har god apetitt, noe som kanskje ikke er så positivt når jeg tenker meg om... barna mine stryker meg på magen og gleder seg til den lille skal komme ut. Min eldste på fem år sier at "Mamma, nå er magen din blitt dritstor", og jeg lurer på hvilken benevnelser han kommer til å bruke om tre måneder...

 

Nei, livet er herligt dere!! =D

 

(Også skrevet i min blogg torillskorpen.blogg.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste plagen min om dagen er bekkeløsning:/ Ellers så er det herlig og være gravid når kvalmen endelig har gitt seg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt supert å være gravid igjen med nr. 3 her og har foreløpig sluppet unna bekkenløsning, samt ferdig med kvalme bl.a. Jeg sliter nå med hyppige kynnere, samt noe vondt/ubehag i magen og er derfor sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det føller med noen plager. Jeg fikk bekken løsning i 3 mnd og nå er jeg i uke 26 og bruker krykker og har måtte slutte jobbe desverre. Har vondt i lysken og der nede og det gjør vondt å gå. Så ser veeldig frem til å bli ferdig. Blir noen lange mnd.

Vi er kjempe heldige som har en gull medalje når vi er i mål alle sammen. Det er det verdt:)

God bedring til alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...