Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har selv gått 12 år i korps. Og er det en ting min sønn aldri får begynne med er det korps.En samling med nerder som overhodet ikke kan spille.Det låter som regel grusomt,de voksne er overivrige og hele greia minner meg om en sekt.Nei fyttirakkern,kan ikke fatte og forstå at noen gidder å engasjere seg i korps! Noen flere som synes det er grusomt?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Jeg spilte i korps da jeg gikk i barneskolen, og mulig at jeg kommer fra en sær plass, men der jeg kommer fra så var det de kule som spilte i korps. Det var de kule jentene med hullete jeans, som hørte på rockemusikk og som satt på med de kule guttene som også spilte i korps og som smugrøyka. Haha, det var tider det ja og gud så stas det var å spille i korps sammen med de kule og særlig de pene jentene i ungdomsskolen som vi så opp til Musikken var helt jævlig, sant nok, men jeg har mange gode minner fra korps.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har selv gått 13 år i korps og syntes ikke det var noe særlig morsomt. Men jeg må innrømme at jeg driter i hvordan det låter. Og hva ungene mine har lyst til å holde på med er jeg egentlig ikke så opptatt av. Korps eller fotball spiller ingen rolle for meg, så lenge de selv vil holde på med det.
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 HI ser i alle fall ut til å få det som hun vil, jeg ser på Dagsrevyen nå og registrerer at korpsbevegelsen er i krise. Så da gleder jeg meg til spelemannslag med hardingfeler i alle 17.maitog framover!!!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 HI ser i alle fall ut til å få det som hun vil, jeg ser på Dagsrevyen nå og registrerer at korpsbevegelsen er i krise. Så da gleder jeg meg til spelemannslag med hardingfeler i alle 17.maitog framover!!! Det ER min største skrekk: At datteren min skal begynne med leikaring. Da blir det haraball i heimen.....
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Gi dem sprit før idretten tar dem, sier nå jeg. Må jeg steke vafler på fotballturnering - da blir jeg gæren.
Gjest sug lut Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Hvor evneveik er man om man går 12 år på en fritidsaktivitet uten å like det? Og har man i så fall i det hele tatt stemme- og uttalerett etterpå?
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 "Langsomt innså jeg at musikken var sur, vennene mine håpløse og uniformen lite kledelig. Da var jeg fylt 22 år, og bestemte meg for å slutte."
Cruella De Vil Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har selv gått 12 år i korps. Og er det en ting min sønn aldri får begynne med er det korps.En samling med nerder som overhodet ikke kan spille.Det låter som regel grusomt,de voksne er overivrige og hele greia minner meg om en sekt.Nei fyttirakkern,kan ikke fatte og forstå at noen gidder å engasjere seg i korps! Noen flere som synes det er grusomt? Det høres ut som om korpset du var med i da du var liten var ganske kjipt, da... Jeg spilte også i korps, og synes det var fint, jeg. Det var en blanding av folketyper der, fra nerder til "kule". Og vi lærte noter og grunnleggende musikk og fikk reise på masse fine turer, hvorav flere til utlandet. Og vi som var litt flinke fikk betalt for kurs til å bli instruktører og hadde en morsom bijobb i mange år fremover som instruktør i korps. Så alt i alt synes jeg det var en fin opplevelse, jeg.
Cruella De Vil Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Det høres ut som om korpset du var med i da du var liten var ganske kjipt, da... Jeg spilte også i korps, og synes det var fint, jeg. Det var en blanding av folketyper der, fra nerder til "kule". Og vi lærte noter og grunnleggende musikk og fikk reise på masse fine turer, hvorav flere til utlandet. Og vi som var litt flinke fikk betalt for kurs til å bli instruktører og hadde en morsom bijobb i mange år fremover som instruktør i korps. Så alt i alt synes jeg det var en fin opplevelse, jeg. Og bare for å ha det sagt; ja, musikken er grusom, i hvert fall i skolekorps med få "store" deltakere. Men jeg blir likevel glad når jeg hører korpsmusikk jeg, hehe.
lille sprelle Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Det som er synd, er at det fremdeles er mange barn i korps som ikke får opplæring av profesjonelle musikere. Jeg har selv vikariert som instruktør et par ganger og har blitt mildt sagt sjokkert. Barn ønsker å prestere kvalitet og det er synd at de ikke får hjelp til å gjøre det!
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Det er ikke synd eller tilfeldig. Det er en bevisst og villet politikk fra norske myndigheter, fordi kulturformål alltid blir satt opp mot gamlehjem og helsetjenester når det skal bevilges penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå