Gå til innhold

Dere med flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere at dere har bedre kontakt med et av barna en de/det andre?

Er det isåfall noe som foregår i perioder og hvilke plass i søskenflokken har dette barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er bevisst og passer på å ha like god kontakt med alle. En av dem er mindre frempå, og søker ikke så mye voksenkontakt som de andre, noe vi er oppmerksomme på, så de andre må lære å vente på tur slik at dette barnet blir sett.

Jeg er like glad i alle barna, og har ingen favoritt. De har ulike personligheter og ulik alder, og trenger oss voksne på litt forskjellig måte.

Skrevet

Barn har ulik personlighet, og for min del er det mer at jeg føler jeg har litt mindre kontakt med ett av barna, nr 2, enn de andre tre fordi dette ene barnet rett og slett er mer lukket og stille av seg enn de tre andre. Jeg forsøker å snakke masse med ham også, finne på ting osv, men ofte vil han heller være i fred, eller sier at han ikke vil snakke nå. Men han åpner seg av og til, og det er kjempekoselig! :) Han er vel ikke så veldig innadvendt egentlig (mer lik meg faktisk enn de andre), det er nok mer at de andre tre er "unormalt" sosiale av seg :P

Jeg er like glad i alle barna mine, det må jeg presisere, men jeg kjenner kanskje eldstemann aller best siden han er eldste )altså jeg har kjent ham lengst) og deler veldig mye tanker og følelser med meg. De to minste er jo enda småbarn, så det er noe litt annet enn med eldre barn. Man bruker jo tid på å bli kjent med barna sine, og man blir kjent med dem på stadig nye måter etterhvert som de vokser til. Dermed sier det seg jo selv at jeg har fått mer tid til å bli kjent med han på 9 år, enn hun på 2,5 år. Men igjen, kjærligheten min til barna mine er lik selv om type kontakt med dem kan være ulik. Jeg har ikke noen favoritter, men kan foretrekke en av dem i en gitt situasjon, og en annen i en annen situasjon osv. De har jo, som nevnt, ulik personlighet som gjør at de også liker/misliker noen situasjoner og dermed er tilsvarende enten enkle eller vrien å ha med å gjøre i den gitte situasjonen. Vanskelig å forklare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...