Gjest 123abc123 Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Forventer dere å få diverse brukt utstyr og klær fra venninner som har barn, når dere får deres første baby? Tenker ikke på barselgaver og slikt, men barneseter, vogner, klær, leker som deres barn har vokst i fra?
holahopp Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 hvis det var noe jeg ikke trengte lenger, så hadde jeg spurt om det var noe jeg hadde som hun ville ha. Hadde ikke forventet å fått noe fra noen venninner.
BareMas Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Forventer ingen ting:) men som en over her skrev, det er lov å spørre om å låne/overta ting som ikke lenger er i bruk. kan jo godt være at de sitter inne med en del ting de vil bli kvitt, men som er for pent til å kastes.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Forventer ikke noe. Men når en slektning ga meg babytøy fra hennes 10 og 12 år gamle barn (hun var da enke og 42 år) og hun ba om at jeg passa på å gi tilbake visse plagg, da syns jeg det hele ble litt rart. Ikke gi bort ting du ikke makter å være uten, sier nå jeg!
☆☆☆ Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Nei. Har fått låne litt klær fra en venninne, og det er kjekt å slippe å kjøpe alt mulig. Men jeg forventer det ikke..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Nei, selvfølgelig ikke. Setter veldig pris på å arve litt tøy og slikt, men vogner o.l. selger da de fleste. Er flere som har kjøpt utstyr av oss da, en kollega av mannen kjøpte bilsete, en venninne av søsteren min kjøpte babybjørn vippestol osv. Selger da til max halv pris, er ikke vanlig å gi bort slike ting. Men klær gir jeg vekk, det selger jeg ikke.
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er veldig glad for at det er noen som vil ha de tingene jeg ikke trenger lenger. Det syns jeg er hyggelig, og jeg er nesten litt redd for at mine venninner føler seg nedlesset av arvetøy, barnestoler, -vogner, lekegrinder, ammeputer, hoppetusser, rangler, bamser, smekker og tåteflasker...
Gjest 123abc123 Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Nei, ikke vet jeg hva som er vanlig, men føler alle forventer at jeg skal dele ut alle babytingene mine. Jeg var først ut i vennegjengen med baby, og nå begynner de andre å følge etter. Men de bør jo tenke at jeg kanskje vil ha flere barn. HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Har ikke tenkt tanken engang. En venninne av meg ble helt fortvilet da jeg hadde kjøpt inn alt av utstyr dagen etter ordinær ul. Hun hadde jo tenkt å gi meg både det ene og det andre, men regnet med jeg syntes det var for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Nei, ikke vet jeg hva som er vanlig, men føler alle forventer at jeg skal dele ut alle babytingene mine. Jeg var først ut i vennegjengen med baby, og nå begynner de andre å følge etter. Men de bør jo tenke at jeg kanskje vil ha flere barn. HI Du får hinte litt da vet du, ha noen replikker klare som tydelig forteller hva du tenker... -å så koselig det er å se den voksende magen din, gleder meg allerede til jeg skal ha flere og kan finne frem babytingene etter første igjen. -Bare si fra om dere vil ha følge på shopping av babyting, det er så koselig. Jeg har spart nesten alt jeg handlet fordi jeg skal ha det til neste barn....
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Syns HI skal si det, jeg. At du gleder deg til å få flere! Uten å kommentere ting og tøy, bare generelt at du vil ha en større familie på sikt.
Gjest 123abc123 Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Takk for tips. Det skal jeg svare neste gang temaet kommer på banen
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #17 Skrevet 13. mars 2012 Nei, ikke vet jeg hva som er vanlig, men føler alle forventer at jeg skal dele ut alle babytingene mine. Jeg var først ut i vennegjengen med baby, og nå begynner de andre å følge etter. Men de bør jo tenke at jeg kanskje vil ha flere barn. HI Det er naturlig at du venter med å sende klær og utstyr videre på rundgang inntill du er ferdig med å få barn... og da vil jeg også tro at det var annen familie som kom i første rekke når det gjaldt å få klær og utstyr (altså det som du ikke ønsker å selge), f.eks. hvis du har et yngre søsken som får barn.
lille sprelle Skrevet 13. mars 2012 #18 Skrevet 13. mars 2012 Ingen forventninger. Har vært glad når vi har fått arve. Hjemmelagde ting har vi blitt bedt om å levere tilbake og det har jeg også gjort i forhold til de som arver fra meg. Har fått låne litt ustyr også. Det har vi levert tilbake etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå