Gå til innhold

Navn, navn, navn.. Olav Magnus - fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og passer det med min lille Iver Olai som jeg har fra før? Jeg synes det var et fint navn - men hva synes dere da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ole Magnus er ok, Olav Magnus blir alt for tungt å si. Det mangler rytme.

Skrevet

Smak og behag. Selv synes jeg ingen av de navnene var fine!

Skrevet

Han skal kun bruke et av de i dagligtale. Ikke noe bindestrek altså :)

Skrevet

Han skal kun bruke et av de i dagligtale. Ikke noe bindestrek altså smile.png

Selv om han bare skal bruke et til daglig, bør de klinge bra sammen.

Olav Magnus var tungt sammen, selv om jeg ikke liker navnet personlig må jeg si meg enig i at Ole Magnus er bedre.

Skrevet

Noen Ole blir det nok ikke uansett :) Saken er at de blir en Olav, og han skal ha mellomnavn :) Så liker jeg Magnus veldig godt. Sverre liker jeg kjempegodt også, men Sverre Magnus var visst opptatt :P

Hi

Skrevet

Olav er det dystre navnet her. Ikke pent, og ødelegger det lystige navnet Olai. Veldig pent navn på første gutten din:)

Skrevet

Hvis du skal ha Olav som første navn bør det andre navnet begynne på en vokal. Da kan rytmen og uttalen bli go. Det finnes navn som begynner på konsonanter også som kan ungere, men ikke så mange.

Olav Andre

Olav Emilian

Olav Engebret

Olav Immanuel

Olav Usman

Selv om det kansje ikke ville vært mine førstevalg er det i hvertfal navn som har en klang som passer sammen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har en Olav - bare Olav- men syns det fins mange navn som kan passe til. (Ikke Emilian, Usman, Andre, Immanuel el lign altså!); og i prinsipp syns jeg Olav Magnus høres fint ut.

Men som søskennavn til broren Iver Olai syns jeg det blir helt rart. Som om to søstre het Kristin og Kirsten. Det er jo i utgangspunktet samme navn, to former av det samme.

Så jeg ville kanskje ha beholdt bare Magnus, eller sørget for å kalle den eldste kun Iver i dagligtale, da er Iver og Olav fint sammen.

Skrevet

Jeg synes navnet var fint. Litt kongelig og tungt kanskje, men fint uansett. Navnene er fine hver for seg også :)

Ville styrt langt unna å kombinere et fint navn som Olav med Andre, Emilian, Usman etc.

Skrevet

Ja, blir ikke noe Olav Usman for å si det slik :P Men ja det er litt veel likt brorens mellomnavn .... Var enklere sist gang :P

Hi

Skrevet

En annen ting; Olav Magnus høres ut som en veldig stødig mann, en man kan stole på :)

Skal jo ikke bare velge navn som er søtt på babyer, det må tåle å brukes hele livet :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Helt riktig. Det tenker jeg hver gang noen uttaler "kan ikke forestille meg Håkon/Carl/Anders på en baby"

Alle har jo vært babyer en gang, også Irmgard, Olga og Valentin.

Skrevet

Olav Magnus var flott synes jeg. Men Olav og Olai er kanskje litt for likt ja, selv om Olai er mellomnavnet til broren.

Skrevet

Vi bruker ikke begge navnene til broren heller i dagligtale. Men det er litt likt som dere sier. Vi får se, blir ikke Maximillian eller Felix etc og den stilen i allefall :)

Hi

Skrevet

Liker både Olav og Magnus veldig godt. Er ikke fan av dobbeltnavn, og kombinasjonen er litt kongefamilie-aktig.

Olav og Iver var pent sammen.

Hva med Olav Johan? Hans Olav?

Annet forslag er Eirik, fint navn.

Skrevet

Har en Olav selv så jeg synes selvfølgelig at navnet er pent:-)

Men synes at Olav Magnus klinger feil.Vår heter Alexander til mellomnavn, men bare Olav i daglig tale. Føler at Olav må etterfølges av et navn som begynner på en vokal.

Synes som andre her at Olav blir litt lik Olai

Skrevet

Tenker konge tvert, men det kan jo ha sine fordeler og ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...