Gjest Miryks Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Går på butikken, ser i frysedisken, plukker ut den billigste, betaler, drar hjem, setter på ovnen, putter gratengen inn, venter 40-50 minutter og voilà! The masterchef strikes again!
MamaLadyBug Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 veldig enkelt egentlig men litt forarbeid er det jo. Forarbeidet innebærer å sette stekovnen på 220grader også må man åpne fryseren og ta ut 2pakker med kystens fiskegrateng fra findus. Pappen må fjernes. Så setter jeg aluminiumsbakkene med fiskegratengen inn i stekovnen og her står de og koser seg i ca. 50 min. jepp... skulle ønske jeg gadd å lage skikkelig saker...Sikkert ikke noe hokuspokus det heller
bettisen Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 koker torsk eller seifilet. koker makaroni. Lager hvit saus (smelter smør, har oppi litt mel, sper med melk litt og litt, salt og muskal oppi - til slutt en eggeplomme). Stivpisker eggehvitten. Blanter makaroni, fisk og saus og har oppi ildfast form. "skjærer" inn stivpisket eggehvitte fra ett egg. Har brødsmuler oppå og en liten klatt med smør. Deretter 40 min i ovnen på ca 200 grader. Vet ikke om du var ute etter oppskrift eller hva.. ikke helt sundt alternativ men MYE bedre enn kjøpegrateng!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 koker torsk eller seifilet. koker makaroni. Lager hvit saus (smelter smør, har oppi litt mel, sper med melk litt og litt, salt og muskal oppi - til slutt en eggeplomme). Stivpisker eggehvitten. Blanter makaroni, fisk og saus og har oppi ildfast form. "skjærer" inn stivpisket eggehvitte fra ett egg. Har brødsmuler oppå og en liten klatt med smør. Deretter 40 min i ovnen på ca 200 grader. Vet ikke om du var ute etter oppskrift eller hva.. ikke helt sundt alternativ men MYE bedre enn kjøpegrateng! Skal til å lage og var bare intr i å se andre sine oppskrifter. Gjør det som deg men uten muskat- kanksje jeg skal prøve det idag;) Kjøpegrateng spiser jeg ikke!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Ei venninne koka bare makaronien i melk, og fikk tykk saus og ferdikokt makkis i en kjele, det var enkelt det:) Så det skal jeg gjøre isteden for å lage hvit saus. Jeg har i litt løk og hvit fisk og krydder. Ost eller brødsmuler oppå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå