Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Skal på fest om tre uker. Noe som skulle være en enkel dra innom som jeg i utgangspunktet ikke hadde så veldig lyst til, blir til en stor greie over flere dager. Kommer til å koste mye tid og en del penger, blir fort over 1000 kr. Saken er at et nei blir ikke tatt for et nei, og fører til mye drama, mas og drittsnakk. Så da lurer jeg på om jeg skal lyve på meg en "hjemme pga sykdom". (er ingen andre som taper noe på at jeg ikke kommer) Er det helt forkastelig? Har aldri gjort dette før, men ser det som eneste utvei for å kunne være i fred. Jeg er alenemamma, så ingen som kan vite om jeg lyver eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 En liten hvit løgn som ikke skader andre er jo ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg synes det er forksastlig å lyve om sånt. Det er mye bedre å si som sant er at det blir for dyrt og at du ikke har lyst til å bruke en hel hlg på dette.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 "Saken er at et nei blir ikke tatt for et nei, og fører til mye drama, mas og drittsnakk" Hadde ikke kostet meg en krone å dra en hvit løgn til dramaqueens
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Si det som det er. Å hev deg over drittsnakket.
Gjest Miryks Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Enig med de som sier at du bare burde si det som det er. At de er umodne bajsunger trenger ikke gjøre deg til en som føler hun må lyve seg unna ting.
Himmel og hav Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Hvis det å si det som det er fører til tre uker med mas, klaging, baksnakking og tullball, så hadde det ikke kostet meg en krone og ringt og sagt at jeg hadde fått omgangssyke og "dessverre" ikke kunne komme. Jeg hadde samtidig vurdert om jeg virkelig orker å ha venner som oppfører seg som 3- åringer så fort ikke alle gjør som de forventer.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Hvis det å si det som det er fører til tre uker med mas, klaging, baksnakking og tullball, så hadde det ikke kostet meg en krone og ringt og sagt at jeg hadde fått omgangssyke og "dessverre" ikke kunne komme. Jeg hadde samtidig vurdert om jeg virkelig orker å ha venner som oppfører seg som 3- åringer så fort ikke alle gjør som de forventer. Må bare si meg enig i dette altså. En hvit løgn for å skåne andre eller seg selv i en sak der ingen tar "skade" av det er iallefall ok i MIN verden;)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Jeg hadde sagt sannheten, jeg har ikke lyst eller ork til en hel weeekend med festing så jeg avstår denne gangen. Om vennene mine ikke hadde tålt såpass uten å lage drama hadde jeg ikke savnet dem nevneverdig for å si det sånn. Man kan da ikke alltid takke ja til invitasjoner, må da være rom for å si nei av og til, og det helt uten å lyve.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har dratt mange hvite løyner. Var del av en vennegjeng hvor det ble mye drittsnakk osv hvis noen ikke ble med på ting, da dette skulle være en selvfølge. Var personlig fryktelig lei denne umodne gjengen (ingen av dem har selv barn), og da jeg var sliten og gravid kostet det meg ikke mye å dra en hvit løgn. Men fant ut at de tross alt må forstå min situasjon. Da jeg ble invitert i et selskap på slutten av min graviditet svarte jeg at jeg var sliten og at jeg ikke følte meg i form til å komme. Da kom det en lang melding tilbake om at hun tvilte på at jeg kunne være så sliten og at hun var lei av at jeg aldri deltok (hadde ikke passet to ganger tidligere). Flere av dem har enda ikke sett sønnen min på 11 mnd, og jeg kan ikke si at jeg savner dem heller, heller sjele glad jeg slipper! Så ta en hvit løgn om du vil! Egentlig skal vennene dine tåle at du sier sannheten, men er de som mine, og ikke gjør det, hadde jeg heller latt dem være alene og droppet dem
Virginia. Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Synes det rett og slett er feigt å lyve på seg sykdom, og I TILLEGG skylde på at det er fordi de andre ikke takler sannheten...
Virginia. Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Og vi skjønner alle sammen at dette er et utdrikningslag ja. Vær en god venninne; gi beskjed i så god tid som mulig om at du ikke har mulighet til å bli med, slik at de har oversikt over antallet gjester og kan planlegge ut fra det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Og vi skjønner alle sammen at dette er et utdrikningslag ja. Vær en god venninne; gi beskjed i så god tid som mulig om at du ikke har mulighet til å bli med, slik at de har oversikt over antallet gjester og kan planlegge ut fra det. Kan ikke være et utdrikningslag om det ikke går ut over andre som HI sier. Noe det gjør økonomisk om noen trekker seg fra ett utdrikningslag.
Virginia. Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Og vi skjønner alle sammen at dette er et utdrikningslag ja. Vær en god venninne; gi beskjed i så god tid som mulig om at du ikke har mulighet til å bli med, slik at de har oversikt over antallet gjester og kan planlegge ut fra det. Kan ikke være et utdrikningslag om det ikke går ut over andre som HI sier. Noe det gjør økonomisk om noen trekker seg fra ett utdrikningslag. Det er jeg helt enig i. Derfor står det mer respekt av å si fra i god tid, fremfor å late som hun er syk.
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Jeg syns ikke det er forkastelig å si noe litt annet enn sannheten, når du holder deg hjemme fordi du ikke trives med de menneskene; men likevel vil slippe at de maser og plager deg og slenger dritt etterpå. Kanskje skal hele relasjonen til sånne folk tones ned, på sikt?
ariel78 Skrevet 13. mars 2012 #17 Skrevet 13. mars 2012 Hvis du skal ta en hvit løgn så ville jeg tatt den nå og sagt jeg hadde andre planer dessverre. Men ærlighet varer lengst og det beste er å si det som det er at du ikke har penger og ork til å være med. Hvis det er skikkelige venner bør de tåle såpass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå