Gå til innhold

Dere som flaskemater på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe på 5 mnd. og lurer litt på hva dere andre med flaskebarn gjør på nattestid.

Si dersom barnet spiser siste måltid før han/hun sovner i 8 tiden, lager dere da en flaske og mater før dere legger dere selv eller venter dere til babyen våkner i 3-4-5 tiden og mater da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mme skal alltid serveres fersk!!

Pleide å ha flasker med kokt avkjølt vann i kjøleskap, varmet det i micro, hadde i pulver, ristet også serverte jeg det. Lagde flasken når han våknet.

Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om da :P Jeg vet jo at det skal serveres ferskt. Vet ganske godt åssen mme skal fikses etter 5 mnd. med flaskebarn.

Jeg spurte bare om dere lagde flaske når dere la dere og mata da eller om dere venta til babyen våkna av seg selv

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg skulle legge meg, da fikk vi en god rutine på det og jeg fikk ikke brudd i nattesøvnen og ble i bedre humør. Jeg gir henne en flaske sånn 11 innimellom og da sover hun til 9!! :) jeg er vel fæl, men jeg plukker henne heller ikke opp når hun får den flasken bare mater mens hun ligger det i halvsover da våkner hun ikke så mye som hun ville gjort eller:))

Skrevet

Smart :) Da prøver jeg på det i kveld. Pleier å legge oss rundt 23-23.30.

Satt å tenkte på det når jeg mata kl. 3 i natt at jeg hadde mest lyst til å få en hel natts søvn :P

Skrevet

Hei :)

Sønnen vår på ti uker sovner i 20:00 tida etter litt pupp. Så gir vi han flaske igjen i 23 tiden før vi legger oss, å nå har han begynt å sove hele natten. Kjempe deilig!! Før dette har han pleid å våkne i fire tida for å få mat igjen, men har slutta med det nå :)

Skrevet

Jeg har hatt to flaskebarn :-)

Jeg kokte opp vann og lot det avkjøle seg til drøyt 40 grader. Tømte vannet over på termos og hadde det på kontoret der jeg hadde en diger godstol ("ammestol"). Hadde ferdig oppmålt pulver på boks og da var det bare å blande og riste når ungene våknet.

Nå er det sikkert noen som mener vannet må være NYKOKT når du gir det til ungen, men i den alderen (har kanskje begynt med grøt?) er det ikke så farlig. Faktisk.

Skrevet

Vannet vi har gitt har aldri vært helt nykokt. Vi har kokt opp vann på morgenen og det har holdt hele dagen. Bruker ikke vannkokeren til annet så er alltid klart vann på :)

hi

Skrevet

Hei, vi venter til Prompeline våkner, og gir henne mat da, det pleier å være i 2-3-tiden. Hun er 6 måneder nå. Det blir litt mere mas, selvsagt, men samtidig så ønsker vi jo å venne henne av med mat om natten, og noen ganger holder det å bare gi henne smokk når hun våkner. Det er ikke sikkert vi "vinner" så mye på å gjøre det på den måten vi gjør det, men det går nå sånn tålelig greit, da, selv om jeg kjenner at jeg kunne trengt litt mere søvn snart... ;)

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg skulle legge meg, da fikk vi en god rutine på det og jeg fikk ikke brudd i nattesøvnen og ble i bedre humør. Jeg gir henne en flaske sånn 11 innimellom og da sover hun til 9!! :) jeg er vel fæl, men jeg plukker henne heller ikke opp når hun får den flasken bare mater mens hun ligger det i halvsover da våkner hun ikke så mye som hun ville gjort eller:))

Hei, Angående å gi dem flaske mens de ligger i sengen, er visst ikke det bra lærte jeg med forrige barn som også var flaskebarn. Det kan øke faren for mellomørebetennelser og luftveisinfeksjoner. Kilde flaskeposten på fb: http://www.facebook.com/note.php?note_id=225632420798879. Jeg har aldri hørt om noen som har fått problemer med dette, men det er jo best å være på den sikre siden. :)

Skrevet

Jeg har ikke flaskebarn, men gir av og til en flaske på kvelden. Da før babyen legger seg. Men han våkner ikevel opptil 4 ganger pr natt for å få pupp.. Sikkert mye kos også, men virker ikke mett.

Er 7 mnd og spiser bare to måltider på dagen. Er ekstremt vanskelig å få til å spise.

Hvor mye gir dere på flaske dersom dere gir kl 23 på kvelden. Er jo noen timer siden siste måltid da?

Lurer på å prøve et skikkelig flaskemåltid da, for jeg holder på å gå på veggen her av trøtthet....

Skrevet

Min får 165ml i 23 tiden, å sover da hele natta nå:-)Han spiser da i halvsøvne, han pleier å få både flaske og pupp før han sovner i åtte tida, da er det først flaske, å så pupp etterpå.

Skrevet

På kvelden/natt gir vi kun 120 ml. Det holder på nattestid. Hun får 150 ml til vanlig. Hun er småspist :)

hi

Skrevet

Jeg har en slik vannkoker som man kan stille inn gradene på. Når jeg gikk over til flaske rundt 5 mnd alder så kokte jeg opp vannet idet jeg la meg (bare skrudde den på og gikk)

Når det da var tid for mat så stilte jeg den på 40 grader og vannet var klart på ca 15 sek. Det gikk kjemperaskt og jeg var fort tilbake i sengen min;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...