Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres små på omkring 4-5 uker?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg vet at det er vanlig med ganske hyppige måltider i denne alderen, men lurer nesten på om jeg må begynne å "holde igjen" litt på ammingen.

Min lille spiser veldig ofte, og jeg tror han kan få vondt i magen av det. Magen får liksom aldri ro, og han trykker og jobber hele tiden. Samtidig er det vanskelig å ikke gi han mat når han hylskriker. Han har i tillegg gått masse opp i vekt, så helsesøster mente at jeg hadde fløte i puppene...

Så det hadde vært interessant å høre hvor ofte dere ammer deres små på denne alderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun var 5-6 uker spiste hun hver andre time. Men hun hadde en periode på dagen der hun spiste oftere. Hun tar ikke smokk. Det hadde nok hjulpet!

Har du prøvd med smokk?

Skrevet

Da min var på den alderen spiste han konstant når han var våken. Det kunne gå opp til en time mellom to måltider på dagtid hvis jeg var heldig (oftest mye kortere), og opp til to timer om natten. Jeg kunne sitte og amme en time, overlate han til pappan for å gå på do, og rakk knapt nok det engang før han ville ha mer.

Litt glad den perioden er over. ;) Vurderte flere ganger å kutte ut amminga pga det. Jeg ammet når han ville, og en dag da han var nesten 4 mnd gikk han plutselig over til å spise ca hver 3. time helt av seg selv.

Jeg opplevde forresten også at han trykket og jobbet hele tiden. Virket som han hadde mye vondt i magen. Tok det opp på helsestasjonen, og fikk beskjed om at det var helt normalt.

Skrevet

Han tok forresten smokk, men det hjalp ingenting. ;)

Skrevet

Gutten min på fem uker har også hengt i puppen hele dagen, fram til forrige uke. Nå går det plutselig mellom to til tre timer mellom hvert måltid. Han suger på smokken mellom måltidene. Han får ett bryst hver gang og jeg kjenner at jeg får skikkelig melkespreng når det plutselig går seks timer mellom hver tømming. ;-) Håper det går seg til. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...