Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Det følels som om hjertet mitt skal stoppe, vet ikke hvorfor, men føler det slår saktere, selv om det ikke gjør det! Føles som jeg har ett stramt bånd rundt brystet og har problemer med å puste skikkelig. Isted satt jeg i sofaen også plutselig føltes det som jeg gikk ut av meg selv. Vet ikke hvordan jeg skal forklare følelsen, men var skikkelig ekkelt. Ble svimmel og begynte å kaldsvette. Av og til blir jeg enten varm eller kald rundt hjertet, akkurat som varmen/kulden starter fra kragebeinet og sprer seg ned mot hjertet. Har hatt det slik en stund, men ganske sjeldent og har ikke vært mer enn ett par minutter, så har ikke tenkt særlig over det. Tenkte kanskje det kom av stress eller noe. Men nå har jeg hatt det slik flere ganger siden i går og det varer lenge. Noen som har opplevd noe slikt?
Benkit Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Hei! For meg høres det ut som et angst anfall! Det er veldig ubehagelig!! Har hatt det en del ganger selv og for meg begynner det med at jeg blir tungpustet, hjertet slår hardt, blir svimmel og nummen i kroppen og føler en veldig ut av meg selv opplevelse!! Noen ganger er det så ille at jeg føler det er noe alvorlig gale.. Etter å ha hatt det noen ganger vet jeg jo at det ikke er farlig, så det blir lettere å håndtere! I disse periodene må jeg rett og slett roe ned tempoet i hverdagen! Kroppen gir beskjed! Kan jo ikke si m sikkerhet at det er det, men høres veldig sånn ut...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Det er det jeg også trodde det kunne være.. Faen og, jeg viste jeg ville få det tilslutt. Akkurat som om jeg ikke har hatt det jævlig nok det siste året.. Hvis det finnes en Gud der oppe så er jeg sikker på at han misliker meg sterkt! Jaja nok en ting jeg må komme meg igjennom. What doesnt kill you, only makes you stronger, sies det så får håpe det stemmer:) Noe jeg kan gjøre for å få stoppet det? Medisiner eller noe? Hi
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Prozac (har muligens sett litt mye amerikanske filmer) og Sobril tror jeg. Men du må til legen for å få sånne medisiner. Uansett, så skal du ikke ta råd du får her inne ang medisinering for god fisk, iallefall ikke mine. Lykke til, det vil helst gå bra
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Høres ut som angstanfall ja, kjenner dessverre til det. Men jeg tviler på at du får medisin sånn uten videre. Du bør nok prøve å ta tak i grunnen til at du får disse anfallene, dersom det er angst. Da forsvinner de mest sansynlig med tiden:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Fikk en kjempe dårlig beskjed i sommer som har forandret livet mitt totalt, og livet vil aldri bli det samme:( pluss en del andre ting( men ikke like vonde) hvordan mener du jeg skal ta tak i dette? Hva kan jeg gjøre? Huff skikkelig ekkelt å ha det slikt:( Takk for svar:) Hi
JenteOgGutterMamma! Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Har også hatt dette... særlig i tenårene pga mobbing! Første gangen jeg fikk angstanfall så hadde jeg lagt meg for kvelden og skulle til å sovne.... plutselig fikk jeg såå hjertebank... så gikk alt rundt.... jeg ble kjemperedd og prøvde å springe til stua men jeg besvimte i gangen....! Mamma og pappa ringte til legen og vi var på legevakten, og der var det heldigvis en klok lege stilte diagnsen angstanfall nokså fort! Det var kjempeekkelt og jeg var kjemperedd dei Gikk til psykolog og lærte meg å håndtere det...vitik å tenke: dette er ikke farlig...og prøve så godt en kan å puste normalt og ikke få panikk... Da jeg lærte meg det så gikk det lettere! Har hatt det noen ganger uten forvarsel i voksen alder også, men nå er det heldigvis lenge siden! Klem!
Loglady Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 Følte du sterk engstelse? Hvis ikke, kan det ikke klassifiseres som angstanfall. Det kan likegjerne dreie seg om stramme muskler rundt hjertet, grunnet stress, eller lite opptak av oksygen i hjernen av samme årsak.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Når de kommer, må du møte dem på en måte. Si til deg selv at det ikke er farlig, at du vet det ikke er farlig og at det ikke kan skade deg. At det bare er angsten som gjør det, og at du er helt frisk, trygg og rolig. Pust rolig og tving deg selv til å slappe av i kroppen og koble ut litt. Beroligende medisiner behandler ikke årsaken til angsten, du må se på livet ditt, er det noe som utløser det, er det noe du kan kutte ut i en periode? Beroligende medisiner kan på sikt gjøre problemet større. Likevel vil jeg anbefale deg en sjekk hos legen, som vet mer om din generelle helse, det kan være farlig å bli diagnostisert av oss «lekfolk» over nettet ;-)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 12. mars 2012 #10 Skrevet 12. mars 2012 Enig med UndrendeUllteppe at det hadde nok vært greit å fortalt legen dette, så får du helt sikkert vite hva du skal gjøre! Klem og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #11 Skrevet 12. mars 2012 Med å ta tak i det så mener jeg å snakke med noen om det! Begynn med legen, fortell om de fysiske plagene og få en sjekk slik at du vet at du er frisk. Dersom du er det, så vil jeg anbefale deg å få en henvisning til psykolog. Jeg fikk angst som en reaksjon på traumer, altså ingen lidelse. Det var helt forferdelig en lang periode, ble verre og verre, helt til jeg fikk hjelp. Har ikke tatt noen medisiner, men fikk hjelp til å lære meg teknikker som jeg brukte når anfallene kom. Angst må bare møtes, finnes ingen vei utenom. I alle fall ikke som jeg har funnet:) Psykiske problemer, stress osv kan gi deg store smerter som feks de du beskriver, fordi du spenner kroppen uten å egentlig merke det! Om du ikke ønsker psykolog så be om henvisning til psykomotorisk fysioterapeut. Da får du hjelp til å kjenne etter hvor du har vondt, hva det kommer av osv. Det gjorde virkelig underverker, nå er jeg "frisk"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå