Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Har hatt 3 nakkeslenger i mitt liv. Første gang var da jeg var 13-14 år, og da hadde jeg ingen plager i ettertid, ikke som jeg kan huske ihvertfall. I 2004 ble jeg påkjørt bakfra og hadde smerter i nakke og stråling ut i armer i en god stund etterpå. Men ble ikke sykmeldt den gangen. For et par mnd siden ble jeg påkjørt igjen og siden det har jeg vært 100% sykmeldt. Har hatt noen ubeskrivelige smerter i nakke, rygg, hofter, armer og bein, og ikke minst hr jeg vært veldig plaget med migrene igjen. Går i behandling hos fysio, men bare en liten bedring der. Ser faktisk ganske mørkt på fremtiden når det gjelder jobb. Har en jobb der jeg er veldig aktiv og har en del tunge løft. Håper noen her kan gi meg noen solskinnshistorier hvor dere eller noen dere kjenner har blitt så og si helt bra etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har dessverre erfaring ja. Livet blir ikke alltid det samme, men for de fleste av de med nakkeslengsymtomer etter ulykke, så går det over i løpet av et års tid. For det første, skaff deg en advokat så snart som mulig så du har en på din side i forsikringssaken. Det er fremdeles enkelte eksperter som mener det er "psykisk" å få nakkesleng.... Rehabiliteringstilbudet er tilnærmet lik 0. Det finnes bare ett tilbud, og det er privat. Det er firdafysmed på sandane. MEN dersom du har en grei fysikk fra før, kan det å finne en fysioterapeut som er god på slyngetrening gjøre mye for deg. Meld deg inn i landsforeningen for nakkeslengskadde (ikke whiplashforbundet -de er useriøse). Pass på å lære deg hvile og avspenning. Hold døgnrytmen og husk at inaktivitet medfører at du må redusere på kaloriinntaket. Tren millimeter for millimeter. Klarer du ikke mer enn halvkilosvekter det første året, gjør du likevel det. Jeg har hatt en laaang vei å gå, men er snart i mål. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har dessverre erfaring ja. Livet blir ikke alltid det samme, men for de fleste av de med nakkeslengsymtomer etter ulykke, så går det over i løpet av et års tid. For det første, skaff deg en advokat så snart som mulig så du har en på din side i forsikringssaken. Det er fremdeles enkelte eksperter som mener det er "psykisk" å få nakkesleng.... Rehabiliteringstilbudet er tilnærmet lik 0. Det finnes bare ett tilbud, og det er privat. Det er firdafysmed på sandane. MEN dersom du har en grei fysikk fra før, kan det å finne en fysioterapeut som er god på slyngetrening gjøre mye for deg. Meld deg inn i landsforeningen for nakkeslengskadde (ikke whiplashforbundet -de er useriøse). Pass på å lære deg hvile og avspenning. Hold døgnrytmen og husk at inaktivitet medfører at du må redusere på kaloriinntaket. Tren millimeter for millimeter. Klarer du ikke mer enn halvkilosvekter det første året, gjør du likevel det. Jeg har hatt en laaang vei å gå, men er snart i mål. Lykke til! Tusen takk for svar:) Har du vært sykmeldt, evt hvor lenge? HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Jeg fikk også nakkesleng for en del år siden. Var ikke den store slengen, men jeg kjente det godt i nakken etterpå. Var bare hos lege samme dag for å få det registrert i papira. Etter to dager ble smertene verre og verre, men likevel ikke grusomme. Ble etterhvert mye plaget med svimmelhet, var plutselig ekstremt lyssky og fikk forferdelig hodepine hver dag.. Jeg gikk til fysioterapaut lenge men ble bare verre. Må legge til at fisio eksperimenterte mye, tror ikke han visste helt hva han egentlig drev med.. Jeg måtte tilslutt slutte på skolen, det ble altfor tøft med daglig og grusom hodepine. Tilfeldigvis gikk jeg til kiropraktor. Hun mente at noen leddbånd var blitt ødelagt. Jeg var på mr og røntgen men de gjorde feil og tok ikke bilda høgt nok. Jeg gikk regelmessig til kiropraktor og er i dag så og si bra. Må innom til kiropraktor en gang iblant, kan lett bli stiv i nakke som alltid gir svimmelhet og hodeverk. Nå er jeg flink til å gå til behandling med en gang jeg blir plaget igjen, og ikke vente til det ikke er til å holde ut lenger. Da må det ofte flere behandlinger til før jeg er bra igjen. Lykke til og god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå