Gå til innhold

Har dere blitt sykmeldt ved SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og forteller dere det til jobben?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ble ikke sykemeldt. Fortalte det heller ikke til sjefen. Gikk på jobben som vanlig.

Skrevet

sykemeldt i 3 uker og fortalte det til sjefen..syntes det var bedre å si noe,de lurte jo selvfølgelig på hva som var galt.men jeg kom også hjem fra 2 ukersferie så ville kanskje virket rart om jeg var syk sammenhengende med ferie..hun var kjempe forståelsesfull,så jeg var glad jeg sa det..ingen andre på jobben vet noe da.

Skrevet

Jeg var sykemeldt 4 dager. Blødde så utrolig mye at jeg måtte gå med svære bind og skifte hele tiden. Hadde også mye smerter de første dagene, så syns det var godt å slippe å gå på jobb.

Jobber som sykepleier

Skrevet

Første gangen var jeg det ikke, for det var som en kraftig mens. Andre gangen var jeg det i noen dager, da hadde jeg endel vondt og blødde mye. Tredje gangen var en MA, da ble jeg innlagt på sykehus i en uke og mista så mye blod at jeg var sykmeldt i flere uker etterpå.

Og ja, jeg har fortalt det på jobben, for meg er det ikke noe flaut eller hemmelig ved det. Faktisk føles det godt at de vet. Men nå har jeg en flott sjef og herlige kollegaer, og jeg anser flere av dem som venner.

Skrevet

Første gang jeg hadde det var jeg 18 år og første helg på jobb (i ny avdeling, jobbet i firma lenge men ikke med den sjefen og det stedet) der vi overnattet på hotell. Fortalte det til sjefen min, og han var forståelsesfull. Men jeg var på jobb som vanlig, men tok det kanskje litt roligere. Tror ikke det hadde blitt det samme om jeg ikke hadde delt det med noen.

De andre gangene har jeg vel ikke sagt det. Jobbet sammen med en i familien, så hun har fått vite det noen ganger. Men har hatt så mange at det nesten ble en vane til slutt. Men jeg har vært heldig å mistet forholdsvis tidlig hver gang, og jeg viste jeg hadde veldig stor sjangse for å miste så jeg har vært innstilt på det.

Skrevet