Gå til innhold

Noen her som har gått deltidsstudier her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på dette. Må man jobbe med noe som har med studiene å gjøre hvis man studerer deltid?

Er det tøft å jobbe opp mot 100% ved siden av deltidsstudier?

Det er den eneste måten jeg kan gjøre det på og jeg er veldig innstilt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det før jeg hadde barn og det gikk veldig fint. Man behøver ikke å jobbe med det samme med mindre det er et krav for å komme inn.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg gjorde det for noen år siden. For min del var studiet jobbrelatert, og jeg fikk dekket studieutgiftene mine. Jeg gikk ned til 80 prosent stilling da jeg studerte.

Det gikk jo greit, men det var ikke mye tid til overs. Det krevde struktur og selvdisiplin. Men jeg var veldig motivert og har aldri angret.

Skrevet

Jeg studerer 75% deltid. er hjemmeværende med datteren min men vil si det kvalifiserer for en 100% jobb og mere til.

Det gikk strålende frem til jul, etter det har motivasjonen virkelig sviktet.. Burde vel hive frem bøkene nå...

Gjest uni kum
Skrevet

Jeg jobber 75% og studerer 50%, det er et pes!

Skrevet

Jobber 100% og studerer 50%. Går kjempefint.

Skrevet

Syns dere det er verdt å bruke så lang tid på studiene? Sitter dere

å leser hver eneste dag?

Skrevet

Syns dere det er verdt å bruke så lang tid på studiene? Sitter dere

å leser hver eneste dag?

Hvem?

Skrevet

Egentlig alle dere som har svart.

Skrevet

Jeg jobbet 100% og studerte 50%. Det var tøft i perioder, hadde blitt vanskelig med barn i tillegg. Men det spørs hvor arbeidskrevende studiet er og hvilke ambisjoner man har.

Skrevet

Egentlig alle dere som har svart.

Ja hvis ikke vi mente det var verdt det så hadde vi vel ikke gjort det.

Skrevet

Jeg studerer fullt hjemmefra mens jeg er i permisjon. Det er som en skriver; du må ha struktur, selvdisiplin ..

Jeg er veldig godt motivert, har laget egne planer for når oppgaver skal være ferdig og har et miniumskrav på hvor mye jeg skal studere hver dag. Fredag og lørdag tar jeg ikke så mye men søndag sitter jeg så og si fra 9-15 med skole:) Er straks ferdig med 6 kurs og nå er det bare å straks gjøre meg klar til eksamen:-)

Skrevet

Jeg er 75% student nå, har en helgejobb i tillegg og er "husmor" resten av tiden (hjemmeværende med halvannetåring). I tillegg har jeg to eldre barn.

Hadde jeg kunnet så hadde jeg heller vært fulltidsstudent, men studiet mitt er i en annen del av landet så det er ikke noe alternativ for meg. Det er en del reising, det er 2 uker med samling 2 ganger i semesteret. Siste året er det 12 sammenhengende uker med samling, har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...