Gå til innhold

Hva oppi vogna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saueskinn i bunn med en lett sommerpose (som jeg hadde da jeg var liten). I senga blir det nok saueskinn og dyne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke varmt med saueskinn i vognen når vi får i juni.. kanskje jeg er helt på bærtur... Jeg ser for meg at de kan ligge i vogn med et bomullspledd eller noe?? huff det er bra å følge med her inne :) er jo helt fersk på dette området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det ikke varmt med saueskinn i vognen når vi får i juni.. kanskje jeg er helt på bærtur... Jeg ser for meg at de kan ligge i vogn med et bomullspledd eller noe?? huff det er bra å følge med her inne :) er jo helt fersk på dette området..

 

slike skinn er temp.regulerende, så for varmt blir det nok ikke nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har babydyne etter storesøstra - og holder på å strikket et mor signe teppe i bambusgarn som kan brukes på varme dager. Blir det samme i senga, men der blir det tisselaken, overmadrass, laken og gulpeklut under hodeenden under..

Endret av sørlandspiga81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammeskinn og tynt ullteppe + lokket på vognbagen. I senga blir det nok lammeskinn og tynn sommerdyne ev. tynt teppe på varme dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lammeskinn i vogna med Nøstebarn teppe over. Både varmt på kalde dager, og luftig på varme dager. Brukte helseteppe i bomull sist på varme dager, men så at ullteppet fra Nøstebarn var mer regulerende for temperaturer. Til høsten blir det vognpose :) I senga blir det fiberdyne pga dunallergi hos resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spurte om dette i da vi var å hentet vognen nå i helgen, og da sa de at det var unødvendig med lammeskinn i vognen nå på sommeren. Det viktigste var å ha pledd, gjerne ulike tykkelser slik at man kan regulere etter været. Det er veldig lunt i bag'en på vognen og de sa i butikken at største feilen mange gjør er å pakke inn ungen for mye på sommeren. De skal ikke bli opphetet heller :) Så her går vi for et tynt pledd i bunnen som lett kan skiftes ut om det blir gulp/oppkast etc så vi slipper rense vognen hver gang + at vi alltid har med et par pledd i ulik tykkelse slik at vi kan regulere det ved behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til lammeskinn sommer og vinter.. Her prøvd uten og da blir ungen klam og svett, men med så blir alt så mye bedre :)

 

Så på sommeren blir det lammeskinn og teppe.. Har gjerne med et tynt teppe og et tykkere ullteppe, slik at vi kan regulere etter temperaturen ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hva vi putter i vogna kommer helt an på den lille som ligger oppi. Lammeskinn passer nødvendigvis ikke alle barn, det kan bli for varmt også. Kanskje kommer det an på type vogn også, hvor tett og lunt det er?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpeklut ved hodet både i seng og vogn har jeg fått itps om av venninner som har barn. Da kan man bare vaske/bytte klut uten å måtte ta full vaskerunde av tepper, laken, lammeskinn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått tips om at gulpekluter får man aldri nok av, så det er ikke noe man trenger være beskjeden med å kjøpe inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe over lammeskinnet i såfall? Type laken, teppe eller noe? Er jo kjedelig hvis det skjer noen uhell på det, er vel ikke det letteste å vaske vil jeg tro..? Evt gulpeklut under hodet da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk med et lammeskinn da vi kjøpte vognen (brukt). Jeg lurer på om dette bør vaskes på noen måte? Føler jo for å rengjøre det da det er brukt av andre barn... Virker som det er vasket før da skinnet under er ganske hardt. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger sånn vaskemiddel som er spesielt til lammeskinnene. Får kjøpt det f.eks på barnas hus. Heter "shampo for lammeskinn". Koster 99 kr (ihvertfall da vi kjøpte det) og fungerer kjempebra :) Lammeskinnet blir litt hardt under etter at det er vasket noen ganger, men er like deilig på den siden barnet ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilu87

Vi har ikke tenkt å ha lammeskinn i vogna med det første, men har tenkt å ha et pledd han kan ligge på. Skal selvfølgelig ha dyne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vasket vårt korthårete lammeskinn fra ikea. jeg vasket det med milo på ullprogram 30 grader i maskinen og det gikk kjempe fint. Lot det ligge flatt å tørke på tørkestativet og "børstet" gjennom det med fingrene slik at ulla ikke "klumpa" seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...