Gå til innhold

utføre abort, uten å kontakte lege...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne, som har blitt gravid. Moren hennes går på Cytotec fast og venninnen min lurer på å ta noen tabletter av moren, for å utføre abort på seg selv, slik at hun slipper å gå til legen med dette.

Jeg har fortalt henne at jeg ikke synes dette er særlig lurt. Cytotec tablettene til moren er av samme styrke man får av sykehuset, men allikevel.. Jeg prøvde å fortelle at hun måtte ta mifegyn tablett først, men det mente hun ikke var nødvendig, fordi en hun kjenner tok abort og da uten mifegyn først.. kun cytotec..

dette er ikke særlig smart, er det? Kan det være farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det ikke smart!

Jeg holdt på å blø ihjel etter å ha fått Cytotec for å kvitte meg med foster etter en missed abortion, endte med blodoverføringer og greier..

Skrevet

og saa kanskje hun trenger en utskrapning hvis hun ikke klarer aa kvitte seg med fosteret! Hun maa nok bare ta mot til seg og komme seg til legen!

Skrevet

Er det samme venninne som bitende i en klut blir pult i dusjen av mannen, men som ikke vil si nei for det skaper dårlig stemning?

Hvis ikke: venninna di er sprøyte gal.

Skrevet

Hun trenger ikke å gå til fastlege, men henvende seg direkte til sykehuset. Hun må få andre piller i tillegg til cytotex eller kossen det skrives.

Skrevet

På sykehuset vil hun få en pille som stopper utviklingen til fosteret. Eller dvs, fosteret dør. Så vil hun få en som åpner livmorshalsen. Det er smertefult å få rier av medisinen, hun vil nook trenge smertestillende.

Vil påstå det er både dumdristig og etisk, ikke riktig å gjøre det på den måten.

Be venninnen din hendvende seg direkte til sykehuset. Selve aborten kan foregå hjemme om hun ønsker det. Så lenge hun har noen hos seg som kan overvåke henne slik at hun ikke blør ihjel.

Skrevet

det er ikke riktig at man MÅ fÅ mifegyne i forkant. (AltsÅ pillen som stopper fosterutvikling og mykner opp livmorhalsen)

Jeg har vært med pÅ flere aborter der legen ville at pasienten skulle gÅ rett pÅ Cytotec.

Det er uansett ikke riktig Å gjøre dette av seg selv. man trenger informasjon osv.

Sykepleier.

Skrevet

Holdte også på å blø i hjel av en sånn Pilleabort etter en missed abortion, så jo ut som rene slaktehuset her !!

Nei kom seg til legen !

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud. Hvor gamle er dere?

Skrevet

Herregud, hvor gammel er du?

Slike ting har ikke noe med alder å gjøre! 14 åringer gjør dumme ting, men det gjør også 60 åringer!

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at en lege av rekvidert cytotec uten mifegyne (ved selvbestemte aborter vel og merke.) Nå jobbet jeg ikke lenge på avdelingen, men har assistert ved endel aborter, dog ikke senaborter.

Mifegyne er et steriod som motarbeider progesteronet. Gjør rett å slett slik at fosteret slipper taket i livmorshinnen, selv om fosteret slipper taket så vil det ikke nødvendigvis komme ut med en gang, så cytotec er vel bare for selve utdrivelsen av fosteret ?

Hi, du kan kanskje tenke deg selv at en abort er en omfattende prosedyre og enn trenger riktig behandling. Be venninnen din kontakte sykehuset, kan få alvorlige konsekvenser av å ikke få riktig behandling.

Skrevet

Jeg har utført provosert abort i uke 9. Fikk bare Cytotec, ikke noe mer enn det..

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud, hvor gammel er du?

Slike ting har ikke noe med alder å gjøre! 14 åringer gjør dumme ting, men det gjør også 60 åringer!

Har vel aldri hørt om 60-åringer som utfører abort på seg selv ved hjelp av mammas piller???

Jeg spør fordi voksne oftere ringer legen når de blir gravide, mens tenåringer ikke tør, kvier seg osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...