Gå til innhold

dere i uke 16-18, hvor mye har dere gått opp i vekt til nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gikk på vekta ger før jeg skulle til jordmor, (uke 17))

hadde gått opp 5.5 kilo fra startvekt...

er normalvektig i utgangaspungte.

hvor mye har dete gått opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starta på 51,7 for å være ganske nøyaktig. Da jeg var 16+0 veide jeg 53,5, så litt i underkant av to kilo. Startet som undervektig, er det forsåvid enda, så jeg regner med det kommer en del kilo etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ligger vi ganske likt :)

er 17+1 i dag og +5kg :)

 

men i følge denne gjennomsnitts "kurven" jeg fant på sia her inne så ligge vi jo ca dær vi skal :D hehe

 

Ca. vektøkning

 

Uke 5 - 2,3 kg

 

Uke 7 - 2,6 kg

 

Uke 10 - 3 kg

 

Uke 13 - 3,5 kg

 

Uke 15 - 4 kg

 

Uke 17 - 5,6 kg

 

Uke 20 - 6,2 kg

 

Uke 23 - 7,2 kg

 

Uke 25 - 8,2 kg

 

Uke 27 - 9,3 kg

 

Uke 30 - 10,3 kg

 

Uke 33 - 11,3 kg

 

Uke 35 - 12,2 kg

 

Uke 37 - 13 kg

 

Uke 40 - 14 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo oppmuntrende å lese:D

 

Jeg har gått opp mot 6 kg og syns det var fryktelig mye og jeg har fått så stor mage. Sist jeg var gravid mistet jeg desverre halvveis i svangerskapet, men da hadde jeg bare lagt på meg 3-4 kg MAKS og brukte de samme klærne om når jeg ikke var gravid. Nå har jeg kjøpt meg mamma bukse og lagt på meg mer, men ser jo at vekta ikke er så ille likevel :)

 

Nå er det bare 5 måneder mellom de to graviditetene, så det er sikkert derfor magen kom fort. I tillegg har jeg 3 spontanaborter, så jeg tror denne gangen begynte magen å vokse fort i ren refleks.

 

Er 17+6 idag, så det spørs om jeg i uke 20 greier å holde kurven ;) Får tenke litt ekstra over hva jeg putter i meg fremover slik at jeg ikke går mye over 6kg de to siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+0 i dag og har gått opp en 3-4 kilo. Litt usikker på hvordan jeg skal regne det ut for vekta varierer veldig! Men var litt under 50 kilo før jeg ble gravid og veide meg til 52,6 i dag tidlig. På kvelden kan jeg gjerne være 54-55 kg, og har veldig stor mage :-) Jeg er undervektig og veldig småspist til vanlig og spiser nå sikkert nesten dobbelt så mye som jeg pleier, det er skikkelig herlig (jeg ønsker meg noen kilo ekstra) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp de 2 kiloene som for av meg de 3 første mnd. Så har egentlig ikke lagt på meg. :) 18+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+2 i dag og har foreløpig ikke lagt på meg noe. Jeg var i utgangspunktet litt overvektig, så det er ønskelig at jeg legger på meg minst mulig. Men de kiloene som kommer de kommer, men jeg håper så inderligt er det ikke blir så altfor mye over 10 kilo til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kg har jeg gått opp. Men jeg veier for mye som det er så prøver å ikke gå opp mer enn rundt 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 og opp 3 kg.

Gikk ned 2 kilo først, så fra januar teller vi ca 5 kilos forskjell.

 

Jeg følger omtrent skjema fra sist da jeg gikk opp 14kg. Men de var IKKE lette å gå av. Måtte slanke ned halvparten.

Derfor bruker jeg litt for mye energi på å bekymre meg for å legge på meg. Men hva kan man gjøre? Tror hormoner og gener bestemmer mye. Sålenge man ikke drikker vaniljesaus til lunsj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned noen kilo de første ukene, og har gått opp igjen til utgangspunktet/startvekta. Er 17+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+5. startvekt 65kg - normalhøyde og normalvekt i utg.pkt.

Nå opp 3,6kg, men varierer mye fra morgen til kveld - dels oppblåst og periodevis plaget med treg mage tross fiberrik mat og mye vann m.m.

 

Sist graviditet var startvekt 69kg og vektoppgang totalt 11kg (først 2 kg ned så 13 kg opp). Dennne gang ingen ned. Spiser generelt almindelig sunt og variert - takker gjerne ja til kaker og desserter om det byr seg (prøver å ikke spiser for store porsjoner av dette), men prøver å holde meg til "lørdagsgodt" og hverdagsmat, samt holde meg i aktivitet daglig. Regner med vektoppgangen også denne gangen blir jevn og ok.

Sist forsvant kg jevnt og trutt i ca 13 mnd etter fødsel uten slanking med amming, turgåing og almindelig sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+5 og har gått opp 2-3kg.

Er overvektig, så håper på å ikke gå opp så mye.

Veide 96kg ved start av graviditeten.

Fikk beskjed om å prøve å holde meg under 100kg til jeg var halvveis, og det virker som det kaaanskje går.

Jeg er veldig redd for å gå opp i vekt.

Har nemlig slanket meg kraftig det siste året(veide 134kg, januar 2011).

Prøøøver å holde meg, men etter jeg ble gravid har søtsuget kommet tilbake for fullt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kg og er bare i uke 14, 3,5 kg før jeg testet positivt(!?!), 3 kg til før uke 8 siste 1,5 siden det..........spiser ikke snop, chips eller noe særlig sukker.......litt oppgitt, men lite å gjøre med, prøver å spise lite og ofte, men spiser jeg for lite blir jeg kvalm...mine to forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg hver gang, hadde håpt å slippe det denne gange, de to forrige gangene spiste jeg mye snop.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+5. startvekt 65kg - normalhøyde og normalvekt i utg.pkt.

NÅ opp 3,6kg, men varierer mye fra morgen til kveld - dels oppblÅst og periodevis plaget med treg mage tross fiberrik mat og mye vann m.m.

 

Sist graviditet var startvekt 69kg og vektoppgang totalt 11kg (først 2 kg ned sÅ 13 kg opp). Dennne gang ingen ned. Spiser generelt almindelig sunt og variert - takker gjerne ja til kaker og desserter om det byr seg (prøver Å ikke spiser for store porsjoner av dette), men prøver Å holde meg til "lørdagsgodt" og hverdagsmat, samt holde meg i aktivitet daglig. Regner med vektoppgangen ogsÅ denne gangen blir jevn og ok.

Sist forsvant kg jevnt og trutt i ca 13 mnd etter fødsel uten slanking med amming, turgÅing og almindelig sunt kosthold.

 

Var pÅ ordinær ultralyd i dag 15.03. Har fÅtt ny termin 15.08, sÅ er 18+3 i dag og har gÅtt opp 3,6kg som skrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+4 og har gått ned 2 kg. Er glad for det siden jeg nå veier 84. Er 175 cm. Det fine er at jeg nå passer mange av kjolene som var blitt et hakk for små før jeg ble gravid! Så min garderobe har utvidet seg med graviditeten, uten at jeg har kjøpt et plagg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...