Gå til innhold

Str 92

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte ungene deres å bruke den str?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når begynte ungene deres å bruke den str?

sånn rundt to år tenker jeg

Skrevet

1 1/2-2 år.

Nå er han 3 og bruker fortsatt mest 92.

Skrevet

Ojj... her er jentungen på 8 måneder på vei over i strl 92 :S

Skrevet

Da tørker du gjerne i tørketrommel?

Eller strekker ikke klærne før de henges opp?

Skrevet

Har ikke tørketrummel, men er sløv på å strekke klær ja. Men helsesøsteren er bekymret for lengden hennes.

Skrevet

HI Her

Hun er 15 mnd, bruker 86 nå....lurer på hva jeg skal bestille til sommeren.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Guttungen min er 19 mnd, og bruker 92, har gjort det en stund også..sånn ca fra 15/16 mnd tenker jeg :)

Skrevet

min tass på rett over 3 år bruker 92. Han er en liten gutt da så jeg ser at flertallet er kommet langt forbi den str når de er 3 år.

Skrevet

Hvis du bestiller sommerklær ville jeg bestilt ca 1 størrelse over det han bruker nå, med mindre det som brukes nå er stort til han.

Min jente på 14 mnd bruker str 86/92 nå. Merker det er veldig forskjell på størrelsene mellom de ulike klesmerkene/butikkene. Nå kjøpes alt i 92 for at det ikke skal bli for lite med en gang.

Skrevet

Tror det å strekke klær ikke har så mye å si? Jeg er mer redd for å ødelegge fasong ved å strekke... selv om min mor lærte meg at klær skulle strekkes, men har sluttet med det i voksen alder. Tørketrommel gjør at klærne kan krype litt, men på barneklær som er merket med tørketrommelmerket merker jeg ærlig talt veldig liten forskjell... akkurat som om de er "ferdig krympet". PS: merker tørketrommel veldig godt på egne klær, så er ikke det altså!

Skrevet

Bruker 86/92 nå og han er 14 mnd. Har 26 i sko, så tror han blir høy.

Skrevet

Tror det å strekke klær ikke har så mye å si? Jeg er mer redd for å ødelegge fasong ved å strekke... selv om min mor lærte meg at klær skulle strekkes, men har sluttet med det i voksen alder. Tørketrommel gjør at klærne kan krype litt, men på barneklær som er merket med tørketrommelmerket merker jeg ærlig talt veldig liten forskjell... akkurat som om de er "ferdig krympet". PS: merker tørketrommel veldig godt på egne klær, så er ikke det altså!

ødelegge fasong ved å strekke? Mange klær er jo merket med at de må strekkes i fasong etter vask. Syns heller klærne mister fasong av å ikke bli strekt jeg.

Jeg strekker alle klærne til barna, så sant det er stretch i de da. Og i forhold til andre så virker det som at mine barn bruker størrelsene lenger. Klær kan ofte krympe en str i vask, men det er ikke noe problem å strekke tilbake.

Ser det ofte hvis min mor er her og henger opp klær for meg, hun strekker ikke, og mange klær må da vaskes på nytt fordi de blir for knappe, spesielt bodyer.

Men dette er jo opp til enhver.

Skrevet

Bruker 86/92 nå og han er 14 mnd. Har 26 i sko, så tror han blir høy.

14 mnd. og 26 i sko?! Det var voldsomt... :) Har en gutt på straks 5, som bruker 28. Lillesøsteren hans på 2,5 bruker 23... ;) Hun bruker forøvrig 92 i klær, og kan nok gjøre det en stund til..

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Har ikke tørketrummel, men er sløv på å strekke klær ja. Men helsesøsteren er bekymret for lengden hennes.

Men jeg syns å huske at du er 190 cm høy, eller er jeg helt ute og sykler her, tror du ikke det kan være at barnet har arvet lengden til sin mor? ;)

Hos oss er det motsatt. Datteren min er 15 mnd og har så vidt et par plagg i str 80. Hun er knøttlita ;) Men så er mamma'n hennes kun 157 cm høy også da ;)

Skrevet

92 er rundt 2 år. Sønnen min er 2 år og på vei over til 98. Veldig stor variabel på unger fra 1-3 år. Sønnen min bruker forøvrig strl 25 i sko. Synes ikke det er rart ?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Gutten min bruker 92 nå, han er 1,5 år, og ligger helt presis på gjennomsnittet på høydemålingene til helsesøster. Slank er han også.

Skrevet

Det varierer fra ban til barn. Min eldste sønn brukte str 92 før han ble 1 år, mens vesla som nå er 2,5 år fortsatt bruker str 92 (tørketromlet str 92) i mange plagg. Noe i str 98, men det er veldig romslig til henne. Om din på 15 mnd bruker str 86 nå, så er sikkert str 92 passe til ut på sommeren :)

Skrevet

Men er ikke du ekstremt lang selv? Mener jeg har lest et sted at du er godt over 190? Da blir jo antakeligvis ikke barnet ditt dverg heller :)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Like før to år, mener jeg det var. Til bursdagen hans ønsket han seg bare klær i 92. Nå er han 2,5 år, og kommer nok til å bruke samme str noen mnd til :-)

Skrevet

Mi jente er akkurat fyllt 2 år, og på vei ut av 92. Hun begynte i 92 for en 6 mnd siden:)

Skrevet

Her brukte begge ungene, en gutt og en jente, størrelse 92 fra 2 til 3 år. De er helt gjennomsnittlig i størrelse etter alder. Så det kommer helt ann på hvordan ditt barn er i forhold til gjennomsnittet ;)

Skrevet

Men jeg syns å huske at du er 190 cm høy, eller er jeg helt ute og sykler her, tror du ikke det kan være at barnet har arvet lengden til sin mor? ;)

Hos oss er det motsatt. Datteren min er 15 mnd og har så vidt et par plagg i str 80. Hun er knøttlita ;) Men så er mamma'n hennes kun 157 cm høy også da ;)

Hun følger kurven min slavisk, og du husker rett jeg er over 190, så noe dverg får jeg neppe ;)

strl 80 er for kort, og 86 begynner og bli kort. Hun har bukser i 92 allerede (litt lang enda), men så har et også litt med hvor man kjøper klær, enkelte plasser er 92 smått og andre plasser enorm i størrelse :) (en kjole i 2-3 år passer som støpt her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...