Gå til innhold

kvalme


oktoberspiret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lurer på det selv.. temmelig desperat snart, er bare 5+6 og er så dårlig at jeg har mest lyst å hoppe på havet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet frem sea-bands'ene mine fra forrige svangerskap. Har brukt dem første gang i dag, og har hatt en mindre kvalm dag enn på en stund. Vet ikke om det er tilfeldig da, men de hjalp meg litt forrige gang også. Fås kjøpt på helsekost-butikker.

 

Ellers skal det hjelpe med litt lett mosjon, fordi det gir litt fart på fordøyelsen, hvis man har den type kvalme som henger sammen med forstoppelse og oppblåsthet.

 

Ellers er det mitt inntrykk at mange finner ting som hjelper på akkurat sin egen kvalme, for meg hjelper det faktisk med melkeprodukter (sjokolademelk, drikkeyoghurt osv) og å spise ofte. Andre har helt andre ting som roer magen.

 

Har hørt noen si at love hearts kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt god effekt av sea-bands tidligere. Ellers har det hjulpet med en blanding av eplemost og farris denne gangen. Små hyppige måltid og litt aktivitet hjelper også på :)

Legen min anbefalte dessuten noe som heter Postafen 25 mg, dette har jeg enda ikke prøvd, men de skal prøves.

 

Lykke til i kampen mot kvalmen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste som funker for meg er søvn og cola. Tror det er veldig individuelt fra person til person hva som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Prøv å spise en kiwifrukt og se om det virker! Det virket på meg.. spennende å se om det kan virke på fler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

Ikke vært kvalm selv så vet ikke om det fungerer. Men vet før jeg ble gravid og var kvalm pleide jeg drikke vann med sitron saft, funka alltid:) verdt og teste vertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...