Gå til innhold

Slimproppen er gått, fødsel? Alle som vil:)


kaos83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke, lykke til!! Håper det ikke stopper opp!

 

 

 

Tvi tvi da tror jeg at jeg hadde rett på 21;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til!! Håper det ikke stopper opp!

 

 

 

Tvi tvi da tror jeg at jeg hadde rett på 21;)

 

Ja vi får se - jeg er ikke i fødsel enda. Men i likhet med de siste dagene er det plenty med nedpress, kynnere/maserier og murringer! Krysser fingrene, er litt sliten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke ballet mer på seg, så er hjemme... Har masse sammentrekninger, og føler at ting er i gang men kommer liksom ikke skikkelig igang heller. Har hatt vondt i magen og sammentrekninger lenge nå og er ganske sliten.. Men er vell bare kynnere da?

Om noen får opp noe så spytt ut hehe:)

 

Turbooglykkelig krysser fingrene for deg, det er ikke langt unna nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme, Fomle :) Jeg skal til akupunktur igjen i dag, så kanskje det setter litt igang ting. Stresser litt over at denne lille prinsen med stumpen ned blir større og større for hver dag, og kjenner jeg tenker litt på om jeg allikevel skal benytte meg av timen til planlagt KS som jeg har onsdag om en uke... Legen som oppdaget seteleie bestilte ks selv om jeg gjerne ville vurdere vaginal fødsel. Ble senere enig med teamet rundt meg (Embla på Ahus) om at vi skal forsøke setefødsel, men fikk allikevel time til KS. Har ikke gitt beskjed om at jeg ikke skal ha den enda... Men jeg vil jo helst føde på vanlig måte, bare han ikke rekker å bli så stor...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt sprøtt at du skulle få det dilemmaet etter det svangerskapet du har hatt... Hehe Jeg tror han kommer før den timen jeg da. Men kan han ikke snu seg fremdeles? Jeg er sjeleglad for å ha kommet så langt i svangerskapet men føler meg ganske ferdig med å være gravid nå.. Er så frustrerende at det ikke bare enten kommer igang eller slutter å plage meg.. Blir utslitt av det:s

Men håper virkelig for deg nå:) hvordan er formen din? Har du fått noe åpning enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig frustrerende! Hadde jeg ikke gått rundt med rier og han lå i hodeleie hadde jeg så absolutt gjerne gått til termin! Han snur seg nok ikke, det tar jeg isåfall som en kjempebonus! Jeg er rhesus minus, så de vil ikke forsøke å snu ham på sykehuset. Vi gjorde et forsøk med akupunktur og Moxa, da la han seg på tvers og så tilbake til samme posisjon. Jeg er selv født i sete, og det er visst litt arvelig også. Håper du har rett, altså! Så slipper jeg å ta det valget... Tenkte jeg skulle ta en prat med Ahus på mandag om ikke noe har skjedd da. Ingen har sjekket meg siden søndag morgen, da jeg dro hjem fra føden, og da var det ingen åpning. Har forsøkt å kjenne litt selv, men jeg kan jo ikke noe om det... Kjennes ut som at livmorhalsen er litt mer moden enn for noen dager siden i hvertfall, og 2 cm åpning. Men den åpningen i enden av cervix har vært der lenge. Selve cervix har bare blitt litt kortere.

 

Nå føler jeg at jeg har ventet så lenge på ham, men jeg er sjeleglad for at han ikke kom prematurt! Deilig å få ham med seg hjem raskt etter fødsel. Spesielt barn nr 2 kommer nok til å reagere litt på alt dette, og jeg vil gjerne ta med lillebror og komme hjem til henne så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har en jente på 3 år som også vil reagere en del tror jeg....

Du kan jo bare ta d som d kommer, jeg mener hvis han ikke er kommet før, så tar du ks den dagen, hvis ikke føder du vaginalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time til UL i dag, så ser vi hvor stor han har blitt. Veldig glad jeg ringte, for lettelsen var stor da de sa jeg ikke skal måtte gå slik stort lenger.

 

Er det noe action hos deg, Fomle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra. Jeg får opp 3800. Men d kan gjerne være fødselsvekt? Fikk bare d tallet inn i hodet helt spontant. Hva veide han sist?

Jeg har mens smerter kynnere og er helt urolig og kvalm i kroppen.. Mat smaker meg ikke og jeg er generelt missfornøyd haha. Når d er sagt er jeg jo glad på en måte, vet jo at tassen har d best i magen. Men er veldig sliten nå... Men har bestemt meg for å prøve å være mer twkknemlig... Jeg kan jo ikke gå slik for alltid heller. Hvor lenge er det siden din propp gikk nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var 2700 for to uker siden, så jeg håper han ikke er 3800... ;)

 

Har du testet akupunktur for å roe ned kynnere? Det funket veldig bra for meg og jeg fikk et par rolige uker fra uke 34-36. Slimproppen gikk for 16 dager siden, så det er jammen ingen garanti for at man føder med det samme... Har hatt konstant menssmerter, murringer og maserier siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL. Hodet fortsatt opp, så nå er det svært liten sjanse for at han snur seg :( men jeg er ikke overrasket. Føler veldig hodet hans opp mot ribbeina. Han ble estimert til 3-3,1 kg, men det er vel +/- 0,5kg slingringsmonn, er det ikke?

 

Jordmoren kjente på meg. Cervix er fortsatt ikke helt kort, 2cm åpning ytterst og 1cm innerst. Har fått ny time på mandag, hvis det ikke har skjedd noe til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen :-)

 

Enn at tiden har gått så fort da, synes ikke det er lenge siden vi så om du var gravid eller ei :-)

 

Skulle ønske jeg kunne ha gitt deg svar her men jeg er så dårlig med datoer og tall for jeg vet ikke hva de betyr :-/ Som forrige dagen, før jeg åpnet denne tråden, så poppet 22 inn i hodet mitt, men hva det betyr vet jeg ikke, du har jo ikke født enda så da er det ikke dato, kan det være antall timer fødselen tar, eller at tallet er i klokkeslett eller vekt, eller når den starter(rier/vannavgang)? Ingen aning :-)

 

Men jeg ville bare ønske deg lykke til, og jeg gleder meg til å høre hvordan ting gikk, og om noe av det jeg så stemte, for jeg du blir nok litt satt ut denne gangen ;-)

 

Varm klem og masse lykke til! :-)

Endret av Athina's verden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med athina. 22 poppet inn hos meg de siste dagene også.. Så lurer på om du har født ellers tror jeg du går til termin altså og føder rundt 20 april! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL. Hodet fortsatt opp, så nå er det svært liten sjanse for at han snur seg :( men jeg er ikke overrasket. Føler veldig hodet hans opp mot ribbeina. Han ble estimert til 3-3,1 kg, men det er vel +/- 0,5kg slingringsmonn, er det ikke?

 

Jordmoren kjente på meg. Cervix er fortsatt ikke helt kort, 2cm åpning ytterst og 1cm innerst. Har fått ny time på mandag, hvis det ikke har skjedd noe til da.

 

Noe nytt med dg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med athina. 22 poppet inn hos meg de siste dagene også.. Så lurer på om du har født ellers tror jeg du går til termin altså og føder rundt 20 april! :)

Hei bella, ja har nokk ikke født, enn du fått noe svar fra gyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fomle!

Har litt rier, men det har jeg jo hatt hver kveld siste uka... Så umulig å vite når det er alvor... Barna er hos besteforeldre i helga, så det hadde passet perfekt med fødsel!

Hvordan går det med deg da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er jeg så sliten å lei nå at jeg ikke har ord.. Mye onde kynnere kvalm og fæl.. Men d er jo ikke noe nytt he he.. Jeg er blitt skikkelig negativ, og d er ikke hlet meg:)

Har du bestemt deg ift ks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får gå litt til, men neste helg trekker seg litt ut..

Men også tallet 10 kommer til meg :) så da tenker jeg 10 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja jeg kjenner meg igjen! Veldig lei nå. I går hadde jeg noen skikkelig sterke rier, så jeg var helt sikker på at det var i gang.... igjen! Men nei, etter 2-3 timer stoppet det.

 

Dette er veldig rart for jeg er helt sikker på at det var slimproppen som gikk for snart 3 uker siden, men nå i dag tidlig kom det en ny stor slimpropp... Denne gangen litt misfarget og med litt blodtråder... Det kan vel kanskje stemme at det kan skje...eller? Isåfall håper jeg nå virkelig det kan skje noe!!

 

Sist samtale med sykehuset så anbefaler de fortsatt veldig sterkt at vi gjør et forsøk på setefødsel selv om jeg går forbi onsdag. Om jeg går til termin estimerer de ham til 3,4kg og det er fortsatt 2 uker til termin i morgen. Men de lar det helt og holdent være o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsvant litt fort...

 

de lar det helt og holdent være opp til oss, og hvis vi plutselig ikke orker å vente mer så får vi ks den dagen eller dagen etter. Så vi trenger heldigvis ikke ta den beslutningen innen onsdag! Og om han ikke har kommet til termin (som er 2. påskedag), tar de ham dagen etter termin. Så jeg slipper helt sikkert å gå over termin! Det er i hvertfall en lettelse!

 

Men - nå håper jeg inderlig det skjer noe de nærmeste dagene! Hmmm, kanskje kanelbolle til frokost, sex til lunsj og skikkelig hot indisk til middag... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsvant litt fort...

 

de lar det helt og holdent være opp til oss, og hvis vi plutselig ikke orker å vente mer så får vi ks den dagen eller dagen etter. Så vi trenger heldigvis ikke ta den beslutningen innen onsdag! Og om han ikke har kommet til termin (som er 2. påskedag), tar de ham dagen etter termin. Så jeg slipper helt sikkert å gå over termin! Det er i hvertfall en lettelse!

 

Men - nå håper jeg inderlig det skjer noe de nærmeste dagene! Hmmm, kanskje kanelbolle til frokost, sex til lunsj og skikkelig hot indisk til middag... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror babyen holder seg inne til uke 35! :)

 

Hei catteklatt:) ble ingens fødsel den 23, men du så også uke 35... Jeg er nå uke 35-2.. Så kanskje det nærmer seg?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forsvant litt fort...

 

de lar det helt og holdent være opp til oss, og hvis vi plutselig ikke orker å vente mer så får vi ks den dagen eller dagen

Men - nå håper jeg inderlig det skjer noe de nærmeste dagene! Hmmm, kanskje kanelbolle til frokost, sex til lunsj og skikkelig hot indisk til middag... ;)

 

Nå er jeg spent om det er skjedd noe turboog lykkelig:) og hvordan alt har gått...tenkt sånn på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle sammen, har altså ikke skjedd noe enda.

Men catteklatt så 23 eller uke 35

Tussemor, uke 35 eller 36

Mtp etter 15 april

Tyrijente 10 april eller denne helgen..

Magica har sett 14 april tror jeg..

 

Alle dere har vært så snille å se på meg, og jeg har prøvd å oppdatere så godt jeg husket, men ikke alle har svart på denne tråden, så om d er noen jeg har glemt eller sånn så er det bare at jeg har litt gullfisk hukommelse om dagen...

 

Både lege og jordmor tror det er veldig nært forestående, men jeg er så lei av å tenke det nå etter alle disse ukene med venting. Men har ifølge jordmor modningsrier... Og har kynnere hele tiden når jeg ikke har modningsrier. Så er veldig klar kan mann si.

 

Så det var dagens oppdatering:)

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...