Anonymor Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Hvis du skulle utdannet deg på nytt, innen for en 3 års periode, hva ville du utdannet deg som? Jeg har fått en fin mulighet til å "starte på nytt" men er fullstendig blank! Vet rett og slett ikke hva jeg har lyst til, så jeg trenger litt inspirasjon. Ha en finfin mandag :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Det viktigste er jo at du finner noe du trives med, noe du klarer, og noe du vil holde på med resten av livet ditt Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Ta en sånn karrierevelger-test. Tenk deg nøye om, og svar ærlig på spørsmålene. Velg fra utdannelsene du får opp som resultat:-)
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Vel , idag er jeg førskolelærer og syns det er verdens beste yrke dog slitsomt. Men skulle jeg valgt noe annet så måtte det blitt sykepleier og kanskje videreutdanning til jordmor. Nå leker jeg heller litt med tanken på en master i spes.ped Men jeg sier som de over her; tenk deg godt og finn noe du kan holde på med for resten av karrieren. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har startet på nytt og går nå 2.året på en bachelor i barnevern. Angrer ikke et sekund på det
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Jeg hadde nok trengt mer enn 3 år for å få gjort det jeg drømte om. Jeg ville ha gått allmenfag for å få generell studiekompetanse, tatt førstegangstjenesten for så å utdannet meg innenfor militæret I luftforsvarets flygerskole. Det var virkelig drømmen min! Istedenfor så ble jeg syk å hadde ingen mulighet til å klare å fullføre noen skole. Når jeg ble frisk, ble jeg gravid og da var førstegangstjeneste utelukket for meg. Når barnet mitt ble eldre og kunne begynne i barnehagen gikk jeg helse og sosial for å få meg en utdannelse. Nå vurderer jeg å begynne på sykepleien. Jeg er ikke fornøyd med hvordan ting har blitt og håper i det lengste at sykepleier er et yrke jeg kan trives i. Jeg har ikke lyst til å jobbe i mange år innenfor noe jeg ikke trives med.
Gjest gry1986 Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 enig om å ta en kariære test. jeg skal også utdanne meg fra høsten av, jeg skal ta praksis pedagogisk utdanning 1 år å bli lærer som bygger på fagbrevet jeg har (kokk) lyst å være kokkelærer i videregående
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Jeg ville gått tilbake i tid, og gjort det MYE bedre på vgs. Jeg dreit i alle årene, og gjorde ikke mitt beste, var middelmådig hele veien. Så hadde jeg begynt på urdannelsen rett etter vgs, istede for å jobbe. Holder nå på med å ta opp igjen fag fra vgs, og skal utdanne meg som sykepleier. Og det er ikke lett med barn, mann hus, og en jobb. Det viktigste er at du finner noe du kan trives med, og som du vil jobbe med resten av livet ditt. Hva bryr du deg om? Hva er interresene dine? Utdanning.no er en veldig fin side, tror og de har tester man kan ta for å finne interresefelt.
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2012 #10 Skrevet 12. mars 2012 Tror jeg ville ha utdanna meg til å jobbe med dokumentarfilm. Syns f eks at klipping er det mest fascinerende feltet ved film! Eller radio, det er i slekt med film, det ville jeg gjerne ha jobba med!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 12. mars 2012 #11 Skrevet 12. mars 2012 Om jeg vinner i lotto skal jeg ta juss. Ingeniør og jurist, uslåelig kombo
☆☆☆ Skrevet 12. mars 2012 #12 Skrevet 12. mars 2012 Ville nok tatt mer videreutdsnning innen mitt felt (er sykepleier). Tenker at med tre år på meg hadde jeg tatt videreutdanning i psykiatri, deretter rus og til slutt administrasjon og ledelse. Jeg ønsker ikke å være leder på nåværende tidspunkt, men jeg har et fysisk tungt yrke, dertil et der de fleste jobber innebærer turnus. Det er greit å kunne søke seg til lederstillinger om det skulle bli for tøft i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå